وزارت نفت واردات کالاهای بی‌کیفیت را ممنوع کند

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا:  «مجید محمدپور» در مراسم آغاز به کار شانزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همزمان با افزایش تحریم های غیرقانونی آمریکا، سهم سازندگان و صنعتگران ایرانی در تامین کالا و تجهیزات صنعت نفت به ۸۵ درصد رسیده است، گفت: تاکنون برای ۶۵ درصد کالاهای پرمصرف صنعت نفت دانش فنی تعریف شده و برای بومی سازی ۲۰ درصد دیگر کالاها از مسیر مهندسی معکوس اقدام کرده ایم.


رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به مشارکت و هماهنگی انجام گرفته بین سازندگان داخلی و وزارت نفت برای دور زدن تحریم واردات برخی از کالاهای خاص مصرفی در صنعت نفت، تصریح کرد: سازندگان تجهیزات صنعت نفت از تمامی ظرفیت ها و فرصت ها برای مقابله با تحریم و تامین کالاهای مورد نیاز طرح ها و تاسیسات صنعت نفت کشور استفاده خواهد کرد.

این مقام مسوول با انتقاد به واردات بی رویه برخی از کالاهای نامرغوب و بعضا تقلبی چینی به صنعت نفت در شرایط تحریم، اظهار داشت: نام برخی از شرکت های چینی کماکان در فهرست کالایی شرکت ملی نفت ایران وجود دارد در حالی که کالاهایی که توسط چینی ها وارد می شود امکان ساخت داخلی آنها وجود دارد.

محمدپور با اشاره به ضرورت هماهنگی وزارت نفت و صنعت برای ممنوعیت واردات کالاهای بی کیفیت چینی به صنعت نفت در شرایط تحریم، یادآور شد: هم اکنون بزرگترین چالش پیش روی سازندگان ایرانی در شرایط تحریم تامین مواد اولیه و نقدینگی بوده که با حمایت دولت می توان به راحتی مشکلات تامین کالای صنعت نفت را حل کرد.

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به ایجاد کنسرسیوم هایی بین سازندگان داخلی برای تامین کالا مگا پروژه های در دست ساخت صنعت نفت در شرایط تحریم، تاکید کرد: علاوه بر این مشارکت با شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها به صورت ویژه در دستور کار انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت قرار گرفته است.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش با رویکرد معرفی ظرفیت‌های داخلی و راهکارهای مقابله با آثار تحریم‌ در صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی ایران عصر دیروز (دوشنبه ۳۰ دی) آغاز بکار کرد.

این گردهمایی فعالان، سازندگان و متخصصان صنعت نفت ایران با مشارکت بیش از ۱۴۰ شرکت داخلی و بین‌المللی از کشورهای چین، ایتالیا، ژاپن، انگلیس، هلند، امارات متحده عربی، روسیه و کره‌جنوبی، انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی، برق و انرژی برگزار شد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 84374
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا