واکنش تند نماینده مجلس به اظهارات وزیر بهداشت

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بهرام عین‌اللهی بر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با یکی از رسانه، ضمن بیان جمله فوق مدعی شد: تا دهه فجر به همه مردم ایران دو دز واکسن کرونا و دز تقویتی تزریق خواهد شد.سازمان جهانی بهداشت درواکنش به این ادعای وزیر بهداشت ایران تاکید کرد کووید-۱۹ ریشه کن نخواهد شد

مقام های ارشد سازمان جهانی بهداشت تصریح می کنند حتی اگر وعده واکسیناسیون گسترده محقق شود این ویروس ریشه کن نخواهد شد.

محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادعای پایان کرونا در بهمن ماه به جهان صنعت نیوز می گوید: بسیاری معتقدند که ویروس کرونا حتی ممکن است تا چهار الی پنج سال آینده نیز ادامه داشته باشد و سویه های جدیدی نیز که وارد می شود، به مراتب وخیم تر و شدیدتر خواهد بود.

محسنی بندپی ادامه می دهد: به نظر می رسد منظور وزیر این بوده که تا پایان دهه فجر، در کشور به درصدقابل قبولی از واکسیناسیون خواهیم رسید و می شود از بهمن فعالیت ها را از سر گرفت.

وی تأکید می کند: هیچ مسئولی در هیچ جای دنیا نمی تواند تاریخ پایان کرونا را اعلام کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارنظر بهرام عین‌اللهی درباره تزریق دز تقویتی نیز عنوان می کند: حتی از کشورهای توسعه یافته خواسته شده که تزریق دز تقویتی را فعلا به تعویق بیاندازند، سقف خواسته ی مجلس، تزریق دوز های اول و دوم واکسن است تا ایمنی نسبی برای حدود ۸۰ درصد جامعه ایجاد شود.

محسنی بندپی با بیان اینکه اتمام واکسینه شدن، با استفاده از تمام ظرفیت ها برای واردات و تولید واکسن دور از ذهن نیست، می افزاید:تاکنون ما حدود ۳۱ میلیون دوز واکسن استفاده کرده ایم که به معنای واکسینه شدن ۱۵میلیون نفر از ۸۵ میلیون نفر می باشد. برای واکسینه کردن ۷۰ تا ۷۵ درصد افراد باقی مانده، حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون دوز واکسن نیاز داریم. انشاالله بتوانیم با کمک تولیدکنندگان داخلی و حمایت از آن ها و تسریعی که در واردات صورت گرفته است،به این خواسته دست پیدا کنیم.

وی درباره ی گفته های وزیر بهداشت در خصوص صدور مجوز اضطراری مصرف عمومی واکسن نورا پس از اتمام فاز۲ مطالعات بالینی، اظهار می کند: ‌پس از اتمام فاز۲ بالینی، باید داده های آن تجزیه و تحلیل شود و وزارت بهداشت خارج از نوبت آن را بررسی کند و با تأیید و اثبات اثر بخشی واکسن، مجوز تولید انبوه آن صادر شود که تازه پس از آن بتوان برای مصرف عمومی مورد استفاده قرار بگیرد.

این نماینده مجلس در پایان می گوید: ما معتقدیم که ویروس در پیک پنجم سیر نزولی را طی نکرده است. در مجموع می توان گفت که کاهش ورودی های ناشی از این ویروس به دلیل بهتر شدن پروتکل های بهداشتی و تسریع یافتن واکسیناسیون می باشد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 214505
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا