واکسیناسیون بیش از ۱۵ هزار رأس دام در سیستان و بلوچستان

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: علیرضا رفیعی‌پور در رابطه با دام‌های خسارت دیده و مصدوم در سیل سیستان و بلوچستان، افزود: طبق آمار اعلام شده در شهرستان‌های سیل‌زده بیش از یک میلیون راس دام در معرض خطر بوده و صدمه دیده‌اند، اما دام‌هایی که در روستاهای مرتفع‌تر بودند، نجات یافتند.


وی ضمن یادآوری دفن بهداشتی دام‌ها افزود: کاهش سطح آب در مناطق سیلزده این امکان را فراهم ساخت تا تیم دامپزشکی موفق به دفن بهداشتی ۵۰۰ رأس دام در استان سیستان و بلوچستان شود و دو هزار و ۴۷۹ رأس دام هم درمان شده‌اند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: امروز در روستای کروچ، تمام دام های تلف شده، جمع آوری شد و با هماهنگی ستاد بحران استان، با استفاده از لودر، تمامی دام ها به شکل بهداشتی، دفن شدند.

رفیعی‌پور پیرامون عملیات ضدعفونی پس از پاکسازی مناطق از لاشه دام ها، تصریح کرد: عملیات ضدعفونی، سم پاشی و درمان دام های بیمار که بیشتر علائم سرماخوردگی دارند، در حال اجرا است.

وی افزود:مساحت ضدعفونی شده سه هزار متر مربع، تعداد دام سم پاشی شده چهار هزار رأس، جایگاه سم پاشی شده هشت هزار و ۴۰۰ متر مربع، میزان تلفات دام ۴۱ رأس دام سبک و سنگین، عملیات درمانگاهی ۶۷ رأس و تعداد چهار اکیپ فعال گزارش شده است.

رفیعی‌پور گفت: واکسیناسیون دام ها در حال انجام است،  تعداد دام های واکسینه شده علیه بیماری آنتروتوکسمی و بیماری ppr یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک سه هزار و ۸۰۰ رأس بوده است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه گروه هایی از مناطق جنوبی کشور برای حل بحران، در منطقه سیستان حضور دارند، خاطرنشان کرد: چهار اکیپ کمکی از شهرستان ها و اداره کل به همراه دو اکیپ از شهرستان جاسک در منطقه حضور دارند و فعالیت می کنند.

رفیعی‌پور اضافه کرد: اجرای اقدامات بهداشتی در شهرستان سیریک که در یک روستای تابعه آن تعداد ۶۳ راس گوسفند و بز تلف شدند، در عین حال دسترسی به تعدادی روستا میسر نشده که با باز شدن مسیر، نیروها اعزام و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 84098
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا