واعظ آشتیانی: برخی کاندیدا نشوند بهتر است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  این طور که به نظر می‌رسد در انتخابات پیش‌رو نیز وضعیت مشابهی دارند و بسیاری از چهره‌های پای ثابت انتخابات و چهر‌ه‌های سیاسی جدید به صف خواهند شد. از محمد باقر قالیباف و سعید جلیلی گرفته تا علیرضا زاکانی، عزت‌الله ضرغامی، سعید محمد، سردار دهقان و… به اضافه محسن رضایی.

صف کاندیداهای این جریان در حالی هر روز طولانی‌تر می‌شود که تکلیف سازوکار انتخاباتی نیز معلوم نیست. اصولگرایان هنوز نمی‌دانند که قرار است جمنا وظیفه وحدت آفرینی را به عهده بگیرد یا شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، جامعه روحانیت مبارز و یا تشکل و سازوکار دیگری!

برخی نیروهای اصولگرا عموما صورت خود را با سیلی سرخ کرده و این بلاتکلیفی را اقدامی هدفمند و حرکتی چراغ خاموش جلوه می‌دهد اما هر از گاهی دم خروس نمایان شده و برخی دیگر از نیروهای این جریان شکوه و گلایه‌ها را علنی می‌کنند. مثلا عزت‌الله ضرغامی که از مدتها قبل فکر رسیدن به پاستور را در سر داشته و بر اساس ظهور و بروز آن در فضای مجازی می‌توان گفت که عزم کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ را هم دارد، حسابی از این وضعیت شاکی است.

او در ویژه‌برنامه بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با موضوع «دولت جوان، حزب‌اللهی و انقلابی علاج این روزها» که به مناسبت ۱۶ آذرماه روز دانشجو برگزار شده بود در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده، نحوه فعالیت شورای ائتلاف در این انتخابات و همچنین صف‌بندی احتمالی کاندیدا، می‌گوید: «در مورد جبهه انقلاب و دوستان اصولگرا که من این نام را اصلا قبول ندارم و معتقدم که پوست خربزه زیر پای بچه‌های انقلاب است، ما الان یک مینی‌بوس نامزد داریم و تعداد نامزدها زیاد است.»

امیررضا واعظ‌آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا اما این انتقاد را نابجا می‌داند. او در واکنش به این اظهار نظر ضرغامی به «جهان‌صنعت» گفت: «اینکه بگوییم چرا کسی کاندیدا می‌شود، انتقادی نابجا است. حال اگر در خانواده اصولگرایی این اتفاق می‌افتد، اتحاد و انسجام و وحدت می‌تواند چاره کار و رمز موفقیت باشد.»

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین گفت: «جمع اصولگرایان با توجه به کاندیداهایی که تعریف کرده‌اند، در نهایت به یک نفر می‌رسند.»

واعظ‌آشتیانی در عین حال گفت که «به هر حال یک سری از کاندیداها آرای خرد دارند و بهتر است که کاندیدا نشوند چون در این صورت آرای خرد نیز به سبد کاندیدای اصلح ریخته می‌شود.»

او درباره نقش سازوکار وحدت آفرین نیز گفت: «وقتی که شاخص منصفانه تعریف شود و افراد به استناد آن شاخص ارزیابی شوند، به موفقیت نزدیک خواهیم شد. موفقیت مدیریتی افراد نیز حائز اهمیت است.»

اینکه اصولگرایان در شرایط کنونی ضعف‌های خود ازجمله تکثر کاندیدا همزمان با نبود سازوکار موثر و وحدت آفرین را اذعان کنند یا مثل واعظ آشتیانی با نگاهی خوشبینانه منتظر رسیدن به کاندیدای اصلح باشند، فرقی در اصل ماجرا ندارد. این جریان سیاسی بارها از این تکثر و عدم وحدت ضربه خورده و اینکه باز هم متضرر شود، محتمل است.

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 157881
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا