هوک فشار آمریکا بر اروپا برای فعال کردن مکانیسم حل اختلاف برجام را تکذیب نکرد

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: برایان هوک روز جمعه پس از آنکه جمعیت میلیونی در نماز جمعه تهران نشان دادند که فریب دستکش مخملی آنها را نمی خورند و توئیت‌های فارسی دونالد ترامپ کوچکترین تاثیری در عزم و اراده آنها در حمایت از نظام جمهوری اسلامی نداشته است، به صحفه تلویزیون آمد و این خبر را اعلام کرد.


 آمریکا فرمانده سپاه خوزستان را تحت تحریم قرار داد

از تحریم سردار سرتیپ حسن شاهوارپور به دلیل آنچه که نقض حقوق بشر نامید، خبر داد.

هوک با اشاره به حوادث آبان ماه افزود: آمریکا سرتیپ حسن شاهوارپور را به خاطر آنچه که در ماهشهر در آبان ماه امسال رخ داد، تحت تحریم ویزایی قرار می دهد. این در حالی است که آمریکا ۲ قاضی را هم در این زمینه تحریم کرده است و تعداد بیشتری از مقامات ایران را به خاطر نقض حقوق بشر پاسخگو خواهیم داشت.

اعتراف به فشار بر اروپا برای خروج از برجام

نماینده آمریکا در امور ایران در حالی که نمی خواست مذاکرات دوجانبه با طرف‌های اروپایی برجام را فاش کند اما اعتراف کرد که ترامپ از آنها خواسته است برجام را ترک کنند و به توافق جدید وی بپیوندند.

هوک با بیان اینکه در حال حاضر تحریم های نفتی باعث شده است ۸۰ درصد از فروش نفت ایران کاهش یابد، مدعی شد: درآمد نفتی ایران در سال حدود ۵۰ میلیارد دلار کاهش یافته است.

وی ادامه داد: ایران با یک بحران بانکی هم روبرو است. تقریبا نیمی از تمام وام‌های بانکی به تعویق افتاده اند و بیش از ۲۵ درصد جوانان ایرانی بیکار هستند و نرخ تورم در حدود ۴۰ درصد است.

نماینده آمریکا در امور ایران اضافه کرد: اقتصاد ایران در سال جدید می تواند ۱۴ درصد کوچکتر شود و با بحران بودجه هم مواجه هستند. این به خاطر کاهش وحشتناک درآمدهای نفتی است.

 هوک صادرات نفت پیش بینی شده در بودجه ۱۳۹۹ را یک موضوع خیالی دانست و مدعی شد این مساله امکان پذیر نیست و باید منتظر یک کسری بودجه وحشتناک باشیم.

وی به اعتراضات خیابانی جمعیت اندک پس از اعلام حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی اشاره کرد و گفت آنها از اینکه سه روز واقعیت پنهان مانده بود، خشمگین شدند.

نماینده آمریکا در امور ایران اعتراض هنرمندان و بازیگران نسبت به این مساله را هم دلیل دیگری بر گستردگی اعتراضات دانست و انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی را یک نمایش توصیف کرد.

هوک به رد صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان هم اشاره کرد و گفت ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی و حدود ۹ هزار نفر دیگر هم رد صلاحیت شده اند. این انتخابات دروغین می خواهد وانمود کند که ایران یک جمهوری و نه یک دیکتاتوری است.

وی مدعی شد ایران با منزوی کردن خود، بیش از گذشته در حال انزوا است. انگلیس، فرانسه و آلمان مکانیسم حل اختلاف را به راه انداختند. جانسون نخست وزیر انگلیس خواستار جایگزینی برجام با توافق جدید شد که ما از آن استقبال می کنیم.

نماینده آمریکا در امور ایران با اشاره به هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری علیه اروپایی‌ها اشاره کرد و گفت این حملات به خاطر آن است که اروپا در مقابل آنچه که او اخاذی هسته‌ای ایران نامید، ایستاده اند و تا زمانی که ایران همچون یک کشور عادی رفتار نکند، این انزوا عمیق‌تر خواهد شد.

خبر در حال تکمیل است

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 83274
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا