هوندا از ۲۰۲۲ عرضه خودرو بنزینی را متوقف می‌کند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  به نقل از اتوکار، خودروسازی ژاپنی هوندا در نظر دارد از سال ۲۰۲۲ عرضه خودروهای بنزینی ساخت این شرکت در اروپا را متوقف کند. یان هاولز- قائم مقام این برند با تایید این خبر گفته است تمرکز هوندا از این پس بر روی تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی خواهد بود و طبق هدف گذاری های انجام شده قرار است در بازه زمانی هدف گذاری شده تا سال ۲۰۳۵، خودروهای بنزینی از خط تولید هوندا به طور کامل کنار گذاشته شوند.


هاولز هم چنین با بیان اینکه رویکرد هوندا در کاهش تولید گاز کربن از خودروها مشخص است، از سرمایه گذاری بیشتر بر روی فناوری های نوین با هدف کاهش آلایندگی های محیط زیستی خبر داد.

اروپا یکی از اصلی ترین بازارهای هدف هوندا محسوب می شود و طبق قوانین اتحادیه اروپا، از سال ۲۰۳۰ بیشتر خودروهای بنزینی حق تردد در سطح اتحادیه را نخواهند داشت. با این حال هزینه تولید و قیمت تمام شده خودروهای هیبریدی و الکتریکی هنوز بالاتر از خودروهای بنزینی است. هاولز با اشاره به این نکته افزود: خودروهای هیبریدی یک سوم تا ۵۰ درصد گران تر از خودروهای بنزینی هستند و ممکن است برای بسیاری از مصرف کنندگان، خرید این خودروها دشوار باشد.  

هاولز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به محدودیت های موجود برای خودروهای هیبریدی نیز گفت: در مقایسه با خودروهای بنزینی هنوز خودروهای هیبریدی محدودیت هایی دارند و زیرساخت های لازم برای تولید این خودروها نیز گران هستند اما این خودروها نسل آینده خودروها را تشکیل می دهند و ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم.  

تا پایان سال ۲۰۱۹ حدود سه درصد خودروهای اروپایی هیبریدی بوده اند اما محبوبیت این خودروها به شدت رو به افزایش است. به صورت کلی کشورهای شمال و غرب اروپا مقاصد محبوب تری برای خودروهای هیبریدی در مقایسه با کشورهای شرق، مرکز و جنوب اروپا محسوب می شوند.

اخبار برگزیدهخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 157968
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا