هند مجوز استفاده اضطراری از واکسن جانسون و جانسون را صادر کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  منصوخ مانداویا، وزیر بهداشت هند روز شنبه اعلام کرد که این کشور واکسن تک دوز جانسون و جانسون را برای استفاده اضطراری تأیید کرده است اما این شرکت داروسازی گفت که برای اعلام زمان بندی تحویل این واکسن کرونا، هنوز زود است.

این شرکت روز جمعه اعلام کرده بود که برای صدور مجوز استفاده اضطراری از واکسن خود در هند اقدام کرده است. شرکت جانسون و جانسون گفته بود که این واکسن از طریق توافقنامه تامین با سازنده واکسن داخلی Biological E  وارد هند می شود.

این شرکت در پاسخ به ایمیل رویترز گفت: در حالی که ما مشتاقانه منتظر تعهدات تحویل خود هستیم زود است که بتوانیم درباره زمان تحویل واکسن حدس بزنیم.

مقامات بهداشتی هند تاکنون استفاده از واکسن های تولید شده توسط شرکت آسترازنکا AstraZeneca ، بهارات بایوتک Bharat Biotech ، موسسه گامالیا Gamaleya روسیه و مدرنا Moderna را تأیید کرده اند.

علیرغم تأیید واکسن مدرنا Moderna در ماه ژوئن، هنوز هیچ واکسنی به دلیل اختلاف بر سر مصونیت قانونی مورد درخواست این شرکت وارد هند نشده است.

هنوز مشخص نیست که آیا شرکت جانسون و جانسون در مورد مسائل حقوقی با دولت هند به توافق رسیده است یا خیر. شرکت آمریکایی فایزر Pfizer هنوز برای مجوز استفاده از واکسن خود در هند اقدامی را صورت نداده است.

هند ۵۰۱ میلیون دوز واکسن را به مردم خود تزریق کرده است که بیشترین میزان واکسیناسیون پس از چین است، اما فقط ۱۰ درصد از جمعیت بالغ این کشور با هر دو دوز واکسینه شده اند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 208146
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا