همکاری خودروسازان با شرکت‌های دانش‌بنیان برای داخلی‌سازی قطعات

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «سیدجواد سلیمانی» با اشاره به اقدامات این گروه خودروسازی در یک سال اخیر برای افزایش همکاری با استارت‌آپ‌ها و مجموعه‌های دانش بنیان، افزود: بهترین و کوتاه‌ترین مسیر برای برطرف کردن کمبودها و نیازهای فناورانه صنعت خودرو، افزایش همکاری با مراکز علمی کشور است و گروه سایپا این مهم را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است.


وی گفت: صنعت خودرو در بخش طراحی و تولید خودرو به پیشرفت‌های مطلوبی رسیده، اما هنوز در تولید برخی از قطعات به‌ویژه قطعات «های‌تک» نتوانسته به سمت خوداتکایی برود.

 سلیمانی از همه نخبگان، مجموعه‌های دانش‌بنیان و استارتاپ که می‌توانند به صنعت خودرو کمک کنند، دعوت کرد تا با حضور در کمیته «همکاری‌های مشترک با مجموعه‌های دانش‌بنیان» ایده‌های خود را مطرح کنند.

مدیرعامل سایپا خاطرنشان‌کرد: این گروه خودروسازی در مسیر تکمیل پروژه بومی‌سازی قطعات خودرو قرار گرفته و در این مسیر پرپیچ و خم نیازمند همکاری بخش‌های مختلف همچون معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان ملی کارآفرینی و پارک‌های علم و فناوری است.

وی با بیان اینکه هماهنگی بین صنعت خودرو و دانش‌بنیان‌ها یک ضرورت است، ادامه‌داد: اگر همکاری‌ها پیوسته و تعریف شده باشد نتایج خوبی عاید صنعت خودرو خواهد شد.

وی تاکیدکرد: در سال «جهش تولید» به دنبال این هستیم که حجم کارهای مشترک با مجموعه‌های دانش‌بنیان با هدف تولید قطعات های‌تک را افزایش دهیم و به اعتقاد ما رسیدن به تولید داخلی همه قطعات خودرو دور از دسترس نیست.

در سه ماهه نخست امسال سایپایی‌ها ۳۹ هزار و ۹۱۲ دستگاه خودرو در خانواده پراید، ۳۹ هزار و ۵۸۶ دستگاه خودرو در خانواده تیبا، ۹ دستگاه سراتو و ۱۳ دستگاه آریو تولید کردند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 120303
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا