هشدار هواشناسی: خطر بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی در برخی مناطق کشور

به گزارش جهان صنعت نیوز:   از سازمان هواشناسی ، سامانه بارشی که از روز هفته جاری در کشور آغاز شده، امروز در شمال آذربایجان‌غربی، ارتفاعات مازندران، جنوب و ارتفاعات کرمان، شمال‌شرق و ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، وزش تندباد موقت و برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و آب‌گرفتگی موقت و محدود را به دنبال دارد.

این سامانه فردا شمال آذربایجان‌غربی، شمال آذربایجان‌شرقی، شمال اردبیل، ارتفاعات استان‌های مازندران و گلستان، هرمزگان، جنوب و ارتفاعات کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب‌شرق فارس و شرق بوشهر و روز چهارشنبه شمال آذربایجان‌شرقی، ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان و تهران، جنوب و ارتفاعات کرمان، نیمه‌جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب‌شرق فارس و شرق بوشهر تداوم خواهد داشت.

سازمان هواشناسی توصیه کرده تا افراد در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها احتیاط کنند، همچنین عشایر کوچ‌رو به‌ویژه در ساعت‌های بعدازظهر از جابه‌جایی خودداری کرده، دامداران در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع احتیاط را در دستور کار خود قرار دهند و فعالیت‌های کوهنوردی با احتیاط انجام شود.

وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع امواج در دریاهای جنوب

سازمان هواشناسی همچنین با اشاره به وزش باد نسبتا شدید در دریاهای جنوب که از روز شنبه آغاز شده، اعلام‌کرد: افزایش ارتفاع موج بین یک تا ۱.۵ متر در سواحل و فراساحل، از جمله آثار این مخاطره است.

این سامانه که امروز در نواحی شمالی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، غرب هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه دارد، احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک، نیمه سنگین، قفس‌ها و تورهای صیادی را به دنبال خواهد داشت.

سامانه یاد شده فردا و پس‌فردا در تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان تداوم خواهد داشت.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 209655
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا