هشدار سازمان هواشناسی برای وقوع سیلاب در استان‌های شمالی

به گزارش جهان صنعت نیوز: «فریبا گودرزی» روز پنجشنبه تصریح کرد: امروز و فردا در گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان‌شرقی و برخی نقاط مازندران، گلستان و شمال آذربایجان‌ غربی، بارش باران و برای مناطق مرتفع و کوهستانی، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده  است.

وی افزود: بارش‌ها تا اواسط هفته آینده با شدت و ضعف ادامه دارد که شدت بارش‌ها برای امشب در گیلان و اردبیل سبب آبگرفتگی معابر، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در این مناطق خواهد شد که هموطنان در شمال کشور به این هشدارها توجه داشته باشند.

گودرزی خاطرنشان کرد: شنبه و یکشنبه در جنوب سیستان وبلوچستان، رگبار و رعد و برق شدید، همراه با وزش بادهای بسیار شدید رخ می‌دهد.

وی افزود: برای دو روز آینده در برخی از ساعت‌ها، سرعت وزش باد در خراسان‌شمالی، خراسان ‌رضوی، سمنان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان، افزایش خواهد یافت که منجر به خیزش گرد و خاک می‌شود و برای روزهای شنبه و یکشنبه خیزش گردوخاک برای نوار شرقی کشور پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز و فردا دریای خزر و از بعدازظهر جمعه تا شنبه آب‌های جنوب کشور مواج و متلاطم می‌شود.

به گفته وی، برای تهران امروز آسمانی صاف همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد پیش بینی شده است، امروز بیشینه دما در ایستگاه مهرآباد ۳۰ درجه بالای صفر می‌رسد و تهران در روزهای آینده خنک می‌شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 218944
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا