هشدار درمورد انتشار کرونای هندی و آفریقای جنوبی در برخی شهرستان‌ها

به گزارش جهان صنعت نیوز: سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: در هفته اول خرداد شاهد کاهش ۱۸ درصدی در موارد بستری به علت کرونا، کاهش ۲۲ درصدی در تعداد موارد مرگ و میر و کاهش ۱۳.۴ درصدی در تعداد مراجعات سرپایی نسبت به هفته قبل‌تر بودیم.


وی ادامه داد: بیشترین میزان بروز موارد بستری در هفته گذشته به ترتیب در استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام و خوزستان و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان‌های البرز، چهار محال و بختیاری و خراسان شمالی گزارش شده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سوپرمارکت‌ها و مراکز خواربار فروشی همچنان دارای بیشترین میزان صدور اخطار و معرفی به مراجع قضایی در کشور هستند، به طوری که از ۲۹ اردیبهشت تا ۵ خرداد ماه تعداد ۶ هزار مورد اخطار و مراجعه به مراجعه قضایی برای این اماکن گزارش شده است.

لاری اظهار کرد: کمترین میزان رعایت توصیه‌های بهداشتی در هفته گذشته در کشور در استان سیستان و بلوچستان گزارش شده و استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، یزد، فارس، سمنان، تهران، قزوین، زنجان، کرمانشاه و اردبیل دارای رعایت مطلوب‌تر عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به سایر استانها هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: از هموطنان حتی عزیزانی که واکسن تزریق کرده‌اند، خواهشمندیم همچنان نسبت به استفاده از ماسک، حفظ اصول فاصله گذاری ۱.۵ تا ۲ متر و شست‌وشوی مرتب دست‌ها اقدام کنند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 193795
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا