هدیه یک میلیارد دلاری مشعل‌های گاز به صنعت نفت ایران

به گزارش جهان صنعت نیوز:  شهسوار ارغش در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه انرژی کیش با بیان اینکه یکی از سیاست‌های کلان ابلاغی مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره استفاده از ظرفیت و توان سازندگان داخلی و ایرانی تجهیزات صنعت نفت است، گفت: در این راستا، در حاشیه برگزاری نمایشگاه انرژی کیش با تعدادی از سازندگان و صنعتگران کالا و تجهیزات مصرفی در صنایع فراساحلی صنعت نفت گفت‌وگو و آخرین توانمندی‌های شرکت های ایرانی مورد ارزیابی و بازدید نمایشگاهی قرار گرفت.


رئیس منطقه کیش در شرکت نفت فلات قاره با اشاره به عرضه توانمندی شرکت‌های سازنده ایرانی در حوزه کوتینگ بتنی خطوط لوله زیردریایی و یا شمع‌های بتنی به عنوان زیرسازه سکوها و جکت‌های نفت و گازی، تصریح کرد: در این نمایشگاه سازندگان ایرانی آخرین فن آوری بومی و ایرانی در حوزه طراحی و ساخت انواع تجهیزات سرچاهی نفت و گاز را به معرض نمایش گذاشته اند.

وی در ادامه با بیان این‌که از آذرماه ۱۳۸۵ طرح انتقال گازهای همراه نفت جزیره سیری به کیش با ساخت خط لوله‌ای ۸۲ کیلومتری آغاز شده است، بیان کرد: در این مدت بالغ بر ۸۳ میلیارد فوت مکعب گازهای همراهی که پیشتر سوزانده می شد، جمع آوری و به جزیره کیش به منظور تامین گاز نیروگاه‌های برق انتقال داده شده است.

او افزود: با انتقال گاز سیری به نیروگاه‌های برق کیش تاکنون در مصرف بیش از ۱۵ میلیون بشکه گازوئیل صرفه جویی حاصل شده که ارزش گازوئیل صرفه جویی شده بالغ بر یک میلیارد دلار برآورد می شود.

ارغش با بیان اینکه هم اکنون تاسیسات تقویت فشار موجود در جزیره کیش از توان و ظرفیت انتقال روزانه معادل ۲۵ میلیون فوت مکعب گاز برخوردار است، خاطرنشان کرد: هم اکنون دو نیروگاه شمالی و جنوبی جزیره کیش پتانسیل مصرف گاز طبیعی جای فرآورده‌های نفتی را دارند.

 

اقتصاد کلان
شناسه : 84695
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا