نمایشگاه شانگهای ظرفیت بزرگی برای معرفی شرکت های ایرانی

جهان صنعت نیوز: حمید زادبوم روز یکشنبه به مناسبت دومین نمایشگاه واردات چین اظهار داشت از آنجایی که چین سالانه افزون بر دو هزار میلیارد دلار واردات دارد و درهای کشور را بر روی همه کشورها باز کرده است نمایشگاه شانگهای می تواند یکی از مهمترین نمایشگاه های جهان باشد.

وی افزود: این نمایشگاه در واقع یک اکسپوی جهانی در مقیاس کوچکتر است و برای ما خیلی مهم است که بازار را از این طریق بیشتر شناخته و همچنین با فعالیت سایر کشورها بیشتر آشنا شویم.

زادبوم یادآور شد: حضور ما در نمایشگاه علاوه بر اینکه برای چین حائز اهمیت است برای ما در جهان نیز اهمیت زیادی دارد امسال دومین باری است که این نمایشگاه برگزار می شود.

زادبوم افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در نمایشگاه های آتی قابلیت های بیشتری از جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته و از این فضای اجتماعی و جمعی که فراهم شده حداکثر استفاده را ببریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این نمایشگاه در واقع فضای خوبی برای اقتصاد جهانی امروز و تجارت بین الملل است و ما نیز باید تلاش کنیم از این فضا بیشترین استفاده را ببریم.

دومین نمایشگاه بین المللی واردات چین روز سه شنبه گذشته با حضور «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران و با سخنرانی «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین در شانگهای گشایش یافت و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد.

بیش از سه هزار شرکت از ۱۵۰ کشور در این دوره از نمایشگاه حضور دارند که بیش از یک هزار شرکت آنها برای نخستین بار است که در بازار چین، تولیدات خود را به عرضه می گذارند.

این نمایشگاه بین المللی شامل سه بخش کشورها، شرکت ها و مجمع اقتصادی «هونگ چیائو» است در مجموع ۶۴ کشور و سه سازمان بین المللی در بخش نمایشگاه جامع کشورها به منظور نشان دادن ظرفیت، وضعیت و موفقیت های خود در زمینه تجارت و سرمایه گذاری، شرکت کرده اند.

در بخش شرکت ها نیز بیش از سه هزار شرکت از ۱۵۰ کشور جهان حضور دارند و اقلامی مانند لوازم روزمره با فناوری جدید، خودرو، تجهیزات، لوازم پزشکی و دارو، لوازم خانگی تجملی، تجارت خدماتی، خوراک و محصولات کشاورزی را به نمایش می گذارند.

تعداد شرکت کنندگان این بخش از نمایشگاه بیش از دوره اول نمایشگاه خواهد بود و مساحت محل نمایشگاه نیز با دو برابر افزایش به ۳۰ هکتار رسیده است میانگین مساحت هر کدام از غرفه های این نمایشگاه به ۹۳ متر مربع می رسد که در مقایسه با دوره اول نمایشگاه، ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

بازرگانان ایرانی سال گذشته بنا به دلایلی در نخستین نمایشگاه واردات شانگهای حضور نداشتند اما امسال ۱۵ شرکت ایرانی حضور دارند.

جمهوری اسلامی ایران امسال در مجموع در سه بخش پاویون در مساحت ۱۳۶ متر مربع، فرهنگی و گردشگری در مساحت ۳۶ متر و تجاری در مساحت ۱۸۰ متر مربع  در این نمایشگاه شرکت کرده است.

 

 

اقتصاد کلان
شناسه : 59800
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا