نقش ۳۰ درصدی بازار تولید مسکن در توسعه اقتصادی

جهان صنعت نیوز| عضو کمیسیون عمران مجلس اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت توسعه مسکن سازی در کشور، گفت: در شرایط کنونی کشور سالانه به حدود یک میلیون مسکن جدید نیاز دارد، اما در سال های گذشته به صورت میانگین بین ۵۰۰ هزار تا ۵۵۰ هزار واحد ساخته شده است.


مجید کیانپور نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی دولت بر اساس قانون حمایت عرضه و تولید مسکن، برای رفع کمبودها و عقب ماندگی ها در تولید مسکن، برنامه ریزی ویژه ای را صورت دهد.

وی گفت: قطعا اگر بازار مسکن رونق بگیرد، این مسئله موجب توسعه و شکوفایی ۳۰ درصد از اقتصاد کشور می شود، بنابر این حرکت به سمت تولید مسکن موجب بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهد شد.

کیانپور ادامه داد: تولید هر مسکن موجب اشتغال زایی برای بیش از ۳۲۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار شغل به صورت غیرمستقیم می شود، از این رو توسعه بازار تولید مسکن متضمن ایجاد اشتغال پایدار در کشور است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: تولید مسکن می تواند یکی از معیارهای مطلوب برای رشد تولید ناخالص ملی باشد، از این رو دولت باید استراتژی کلانی را برای توسعه این حوزه تدوین کند.

وی گفت: متأسفانه در ۶ سال اخیر مسکن به صورت کلان و انبوه تولید نشده و یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن در یک سال اخیر، نبود مسکن برای عرضه در بازار بوده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: البته این موضوع بسیار مهم است که دولت برای تولید مسکن، اقدام به سیاست گذاری کرده و بخش خصوصی مجری این سیاست ها و برنامه ها باشد.

اخبار برگزیده
شناسه : 18978
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا