نرخ جدید مرغ و انواع مشتقات در بازار

جهان صنعت نیوز| مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.


وی با بیان اینکه نرخ مرغ زنده بالاتر از نرخ مصوب است، افزود: با توجه به کاهش تقاضا، نرخ مرغ زنده درب مرغداری با روند کاهشی طی ۲ روز آینده به نرخ مصوب ۷ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد رسید.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۲ هزار، سینه بدون کتف ۲۳ هزار و فیله مرغ ۲۵ هزار تومان است.

به گفته یوسف خانی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۰ هزار و ۵۰۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به افزایش جوجه ریزی و ازدیاد عرضه در برابر تقاضا، قیمت مرغ در ماه رمضان نوسانی نخواهد داشت و همچنان با نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در خرده فروشی‌ها عرضه خواهد شد.

یوسف خانی عرضه مرغ با نرخ بالاتر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان را در خرده فروشی‌ها تخلف دانست و افزود: با توجه به ابلاغیه ستاد تنظیم بازار، مغازه داران حق ندارند مرغ را با قیمت بالاتری عرضه کنند و همواره مردم در صورت تخلف می‌توانند گزارش گران فروشی را با سامانه ۱۲۴ و اتحادیه در میان بگذارند تا در اسرع وقت به تخلف آن‌ها رسیدگی شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه مرغداران نسبت به نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی مرغ گلایه‌مند هستند، اظهار کرد: با توجه به نوسان نرخ نهاده های دامی در بازار آزاد و انتقادات مرغداران نسبت به نرخ مصوب مرغ، اتحادیه مرغداران درخواست خود را برای تجدید نظر در قیمت تمام شده تولید به ستاد تنظیم بازار ارسال کرده است، اما همچنان افزایش قیمت تایید نشده است و بدین منظور مرغداران مکلفند که مرغ تولیدی خود را با نرخ مصوب در بازار عرضه کنند.

یوسف خانی در پایان افزایش قیمت مرغ به مرز ۲۰ هزار تومان در ماه رمضان را تکذیب کرد و گفت: با وجود ازدیاد تقاضا برای خرید مرغ در ماه رمضان، قیمت هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها بدون هیچ گونه نوسانی همچنان ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه خواهد شد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 15795
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا