موج جدید هجوم ملخ‌ها از تیرماه آغاز می‌شود

جهان صنعت نیوز|  رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان این مطلب گفت: بر اساس نقشه‌های فائو بیشترین هجوم دسته‌های جدید در استان‌های هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان است و این هجوم بسیار گسترده و وسیع است.


محمدرضا درگاهی در نشست ستاد هماهنگی مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: تاکنون ۱۵۳ دسته ملخ در ۸ استان کشور ریزش داشته‌اند و در ۵۹۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی عملیات سم‌پاشی و کانون کوبی انجام شده است.

وی گفت: با هجوم دسته‌های جدید سطح سم‌پاشی تا اواخر شهریور به بیش از ۸۰۰ هزار هکتار در کشور می‌رسد.رئیس سازمان حفظ نباتات کشور افزود: بیشترین حجم سم‌پاشی و کنترل آفت در استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کشور و هرمزگان بوده است.

درگاهی گفت: در ماه‌های پاییز احتمال بازگشت ملخ‌های صحرایی از کشورهای پاکستان و هند به ایران هست. ملخ‌ها به علت گرمی هوا در ایران تخم‌گذاری نمی‌کنند.وی افزود: روند مبارزه و سم‌پاشی در کشور تا پایان سال ادامه می‌یابد.

درگاهی با اشاره به طغیان ملخ‌ها در حاجی‌آباد گفت: حجم ریزش و طغیان در حاجی‌آباد بسیار جدید و بحرانی است و نیازمند است تا بسیج، نیروهای مردمی و ارتش برای کنترل آفت همکاری کنند.استاندار هرمزگان نیز گفت: بیش از ۸۰ درصد از آفت ملخ صحرایی در استان کنترل شده است.

فریدون همتی افزود: حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار زمین در استان ردیابی شده و ۱۲۰ هزار هکتار سم‌پاشی شده است. بسیج، نیروهای سپاه و ارتش و نیروی دریایی برای مبارزه با موج جدید ملخ‌ها سازماندهی شده است.

اخبار برگزیده
شناسه : 26965
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا