معاون وزیر بهداشت: شیوع کرونا در برخی استانها همچنان افزایشی است

به گزارش جهان صنعت نیوز:   قاسم جان بابایی روز جمعه در حاشیه بازدید جمعی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بیمارستان‌ شهرستان کلاله استان گلستان در جمع خبرنگاران افزود:  هم اینک ۵۰ هزار بیمار کرونایی در کشور بستری هستند و بیش از ۳۰ هزار بیمار نیز به صورت بستری موقت خدمات درمانی لازم را دریافت می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد : گلستان در چند روز گذشته به لحاظ شیوع کرونا شرایط پایدارتری پیدا کرد البته با توجه به ادامه دار بودن مناسبت‌ها، اعلام قطعی از روند کاهش این بیماری در استان زود است.

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بقیه استان‌های کشور شرایط ثابتی پیدا کردند و امیدواریم روزهای آینده در بحث شیوع کرونا روند رو به کاهش را در کشور داشته باشیم.

جان بابایی اضافه کرد: به لحاظ زیرساختی تمام تلاش این است که مردم مشکلی در رابطه با تخت‌های بیمارستانی نداشته باشند و با تمام مشکلات موجود در این ایام با توزیع دستگاه اکسیژن‌رسان که دولت حمایت کرده مشکل حادی در بحث این دستگاه در بیمارستان‌ها نداشته ایم.

وی اظهارداشت: با حمایتی که دولت، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام انجام دادند در چند روز اخیر به اندازه نیاز به استان‌ها دستگاه اکسیژن‌ساز داده شد و امیدواریم این روند همکاری ادامه یابد تا هفته آینده یک مقدار شرایط بهتر شود.

مسافرت باعث ادامه پیک پنجم شیوع کرونا در استانهای شمالی شد

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی در این بازدید به خبرنگاران گفت: در پیک پنجم شیوع کرونا، استان‌های شمالی از جمله گلستان به شدت گرفتار شدند و مسافرت‌ها در این استان باعث شد تا این پیک تداوم یابد.

رضا آریان‌پور افزود: از طرف دیگر تمام زیرساخت‌های بیمارستان‌های گلستان برای تعداد مشخصی بیمار از قبل آماده شده بود به عنوان مثال برای بیمارستان کلاله پذیرش ۵۰ تا ۶۰ بیمار مد نظر بود اما در برخی روزها ۱۸۰ بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری شدند و شرایط سایر بیمارستان‌ها استان به همین صورت بود.

وی ادامه داد: ظرفیت بیمارستان‌های گلستان جوابگوی این سطح از بیمار نبود و اقداماتی که در یک سال گذشته انجام شد تا حدودی زیرساخت‌های بیمارستان‌ها را در بحث دستگاه‌های سی‌تی اسکن، دستگاه اکسیژن ساز و تانکر اکسیژن بهبود بخشید.

احتمال شیوع سویه جدید ویروس کرونا در آینده 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در آینده احتمال دارد سویه جدیدتری از ویروس کرونا در کشور شیوع یابد و افرادی بیشتری را درگیر کند لذا برای پیشگیری از بروز مشکلات در پیک‌های بعدی شیوع کرونا از کمیسیون بهداشت و درمان درخواست کردیم بازدیدی از بیمارستان‌های استان داشته باشند و تا جایی که می‌توانند به آماده سازی زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان استان کمک کنند.

آریان‌پور افزود: در زمان حاضر با توجه به آمارهای جدیدی که به‌دستمان رسیده وضعیت شیوع کرونا در گلستان در حال تثبیت است و اگر در روزهای آینده روند افزایشی نباشد امید است تا در ۲ هفته آینده روند شیوع کرونا کاهشی شود.

با درخواست مجمع نمایندگان استان گلستان از هیات رییسه مجلس، امروز حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات همراه برای بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی و بررسی مشکلات دانشگاه علوم پزشکی استان به این خطه شمالی سفر کردند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و هیات همراه در این سفر در هر حوزه انتخابیه به نمایندگی از یک بیمارستان دیدن می‌کنند و در جمع بندی نهایی مشکلات تمام بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان به ویژه مواردی که به طور مستقیم و غیر مستقیم با بیماری کرونا مرتبط هست لحاظ می‌شود.

بازدید اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مسوولان ملی و استانی از بیمارستان کلاله در شرق گلستان آغاز شد و بعد از آن به ترتیب از بیمارستان‌های گنبدکاووس، آزادشهر، علی‌آبادکتول و گرگان سرکشی خواهند کرد.

به گفته مسوولان امر از ۲ سال گذشته تاکنون ساخت ۲ هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی در استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد که با بهره برداری از طرح‌های در دست اقدام حوزه بهداشت و درمان، سرانه تخت بیمارستانی گلستان به میانگین کشوری نزدیک شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در یک سال اخیر اکثریت قریب به اتفاق ۱۷ بیمارستان دانشگاهی استان به دستگاه‌های اکسیژن ساز و تانک‌های ذخیره اکسیژن تجهیز شدند و همچنین با کمک و مساعدت خیران، تجهیزاتی مانند سونوگرافی پیشرفته و دستگاه فوق تخصصی APC برای ارایه خدمت به بیماران گوارش و کبد گنبدکاووس تامین گردید.

عبدالرضا فاضل افزود: تا سال ۹۲ تعداد پزشکان استان هزار و ۶۳۳ نفر بود که این آمار هم اکنون به هزار و ۸۷۸ نفر رسیده و به ازای هر ۱۰ هزار نفر، ۴.۳۵ پزشک متخصص و فوق تخصص در استان فعالیت دارند.

وی افزود: تعداد مراکز بهداشتی درمانی گلستان نیز در هشت سال گذشته با سه مورد افزایش به ۱۴۶ واحد رسیده و در مجموع ۲۳ پایگاه اورژانس شهری و ۳۴ پایگاه اورژانس جاده‌ای به مردم استان خدمات رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: در طی یک سال گذشته ۶ دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس و یک دستگاه توموتراپی (نسل جدید شتاب دهنده خطی برای درمان سرطان) و ۲ دستگاه پمپ قلب برای گنبدکاووس و گرگان به مجموع تجهیزات پیشرفته پزشکی دانشگاه افزوده شده و همچنین یک دستگاه ماموگرافی پیشرفته نیز در کلینیک قائم علی آبادکتول به خدمت رسانی به مردم شریف منطقه مشغول است.

 دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در اقصی نقاط گلستان در سال‌های اخیر سرعت زیادی گرفته و با وجود مشکلات و تنگناهای مالی ناشی از تحریم‌های اقتصادی، تحولات چشمگیری در این حوزه رخ داده و هم اینک دورترین مناطق روستایی استان نیز از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند هستند.

احداث و تجهیز پروژه‌های مهمی مانند اورژانس و بخش تروما و مرکز سوختگی بیمارستان پنج آذر، سلامت‌کده طب ایرانی و مکمل گرگان، بیمارستان فاطمه الزهرا(س) مینودشت، بیمارستان حضرت معصومه (س) آزادشهر، فاز دوم بیمارستان رسول اکرم (ص) کلاله، بیمارستان شهدای بندرگز، ۱۰ کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی، بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبد، ۳۰ مرکز خدمات جامع روستایی، سه پایگاه سلامت شهری، اورژانس هوایی، ۱۳۰ خانه بهداشت روستایی و بیمارستان ۶۴ تختخوابی علوی مراوه تپه از جمله اقدامات هشت سال گذشته دولت در استان بود.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 210141
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا