معامله ۳۸۰ میلیون دلار ارز در بازار متشکل ارزی

به گزارش جهان صنعت نیوز: مهدی گوهررستمی با ارائه گزارشی از عملکرد بازار متشکل ارزی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: این حجم از معامله، نشان از رشد ۴۴۱ درصدی حجم معاملات دلار نسبت به بهار ۱۳۹۹ دارد. بر اساس این گزارش، در این مدت پایین‌ترین و بالاترین نرخ معامله شده دلار به ترتیب ۲۰ هزار و ۳۰۰ و ۲۵ هزار و ۴۵۲ تومان بوده است.


وی افزود: این گزارش حکایت از عمق و افزایش قابل توجه حجم معاملات ارزی در این بازار به عنوان تنها مرجع رسمی کشف نرخ (نقدی) اسکناس ارز در کشور دارد.

مدیر ارتباطات بازار متشکل ارز ایران ادامه داد: حجم معاملات یورو در این بازار طی سه ماه نخست امسال معادل ۸۳ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۶۰۰ یورو بوده که این آمار نشان از رشد ۱۳۲۷ درصدی حجم معاملات یورو نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد. همچنین پایین‌ترین و بالاترین نرخ معاملاتی یورو در این مدت به ترتیب ۲۴ هزار و۷۰۰ و ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان بوده است.

وی در رابطه با میانگین نرخ ارزهای معاملاتی در سه ماهه اول سال گذشته و امسال افزود: بر اساس آمار، میانگین موزون نرخ دلار از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه امسال ۲۳ هزار و ۱۱۷ تومان بوده است. این در حالی است که نرخ میانگین دلار در سه ماهه نخست سال گذشته ۱۶ هزار و ۳۰۴ تومان بود. همچنین میانگین موزون نرخ معاملاتی یورو در سه ماهه نخست پارسال ۱۷ هزار و ۷۷۸ تومان بود که این میانگین در بهار ۱۴۰۰ به ۲۷ هزار و ۶۴۹ تومان رسیده است.

گوهررستمی در پایان خاطرنشان کرد: مجموع ارزش ریالی معاملات دو نماد معاملاتی دلار و یورو در سه ماهه ابتدایی سال جاری قریب به ۱۱ هزار میلیارد تومان بود که این امر با حضور فعال ۳۵۴ کارگزار (بانک‌ها، صرافی‌های بانکی و غیر بانکی) بازار متشکل ارز ایران در سامانه معاملات الکترونیکی این بازار انجام شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 198351
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا