مرغ کیلویی ۱۰.۵۰۰ تومان شد

جهان صنعت نیوز| عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه روند کاهشی قیمت مرغ در بازار همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبع در خرده فروشی‌ها ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب هر کیلو مرغ زنده را ۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده بود، افزود: این در حالی است که امسال علی رغم افزایش هزینه‌های تولید نظیر کارگری، بیمه و…، نرخ هر کیلو مرغ زنده را با کاهش یک هزار تومانی ۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده است.

حجت ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و نوسان نرخ نهاده‌های دامی، مرغداران در فروش هر کیلو مرغ زنده با زیان ۲ هزار تومانی و مرغ گرم ۳ هزارتومانی روبرو هستند.

این مقام مسئول نرخ مصوب هر کیلو ذرت را یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۳۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که ۵۰ درصد نهاده‌های دامی با نرخ مصوب و مابقی با نرخ آزاد در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اختلاف چشمگیر قیمت مصوب نهاده‌های دامی با بازار آزاد، نرخ کنونی مرغ با قیمت واقعی فاصله معناداری دارد.

حجت نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۰ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به فروش مرغ کمتر از نرخ مصوب از پشتیبانی امور دام انتظار می‌رود که جهت ذخیره سازی اقدام به خرید مرغ با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از مرغداران کند تا زیان تولیدکنندگان کاهش یابد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی آزاد شدن صادرات مرغ و خرید مرغ با نرخ مصوب از پشتیبانی امور دام را تنها راهکار تعادل قیمت مرغ و رسیدن مرغ به قیمت تمام شده تولید اعلام کرد.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و نوسان نرخ نهاده‌های دامی از ستاد تنظیم بازار تقاضا داریم که براساس هزینه تمام شده تولید نرخ مصوب مرغ را اعلام کند.

وی در پایان نرخ مرغ در ماه رمضان را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به ازدیاد تقاضا برای خرید مرغ از ابتدای هفته آینده پیش بینی می‌شود که نرخ مرغ به قیمت تمام شده تولید که ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان است، برسد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 16483
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا