مراکز تهران توان تزریق روزانه بیش از ۱۰۰ هزار دز واکسن کرونا را دارند

به گزارش جهان صنعت نیوز: دکتر علیرضا زالی گفت: یکی از راهبردهای افزایش واکسیناسیون کرونا در کشور از جمله تهران بیشتر شدن مراکز تجمیعی واکسیناسیون است.


وی ادامه داد: توسعه این مراکز بدون مشارکت سایر دستگاه ها تقریبا میسر نیست و خوشبختانه از روزهای آغازین واکسیناسیون کرونا دستگاه هایی مانند ارتش در این موضوع وارد شدند.

زالی بیان داشت: این مجموعه ها همه ظرفیت خود را برای توسعه واکسیناسیون کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار داده اند.  

فعالیت ۱۰۷ مرکز واکسیناسیون کرونا در تهران 

 فرمانده عملیات مدیربت بیماری کرونا در کلان شهر تهران اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در تهران فعال است.

زالی افزود: هر کدام از مراکز تهران در یک شیفت کاری حداقل هزار دز واکسن تزریق می کنند. به همین دلیل ظرفیت تزریق بیش از ۱۰۰ هزار دز واکسن در تهران وجود دارد.

وی بیان داشت: روز ۱۱ مرداد ماه ۷۷ هزار دز واکسن در مراکز تهران تزریق شد. ظرفیت افزایش حداقل ۳۰ هزار دز روزانه تزریق واکسن (یعنی حدود ۱۰۰ دز واکسن) را نیز داریم.

زالی تاکید کرد: لازمه این کار تامین کافی واکسن در تهران است که به نظر می رسد با توجه به تولیدات داخلی و افزایش واردات واکسن، این کار محقق خواهد شد.

تاکنون ۱۱ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۷۴۱ نفر دز اول واکسن کرونا و ۲ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۲۹۴ نفر نیز دز دوم در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴ میلیون و ۲۴ هزار و ۳۵ دز رسیده است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 207631
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا