مدارس از پرداخت قبض آب، برق و گاز معاف هستند

جهان صنعت نیوز: بند «م» تبصره ۶ لایحه بودجه سال آینده کشور تاکید دارد همه  واحدهای آموزشی دولتی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت قبض آب، برق و گاز(در صورت رعایت الگوی مصرف) معاف هستند.

این بند می گوید: سقف الگوی مصرف طی دستورالعملی توسط وزارتخانه‌های «آموزش و پرورش» و «نیرو» ، «نفت» حداکثر تا سه‌ماه ابلاغ و اجراء می‌شود.

معاف شدن مدارس از پرداخت هزینه های آب و برق درحالی در بودجه سال آینده تاکید شده که« رضا اردکانیان» وزیر نیرو ۱۲ آذرماه امسال  به موضوع رایگان شدن آب و برق مدارس اشاره کرد و گفت: نه تنها وزارت نیرو بلکه وزارت نفت حاضر است مبالغ مالی لازم برای پرداخت قبض آب، برق و گاز را از منابع خود در اختیار آموزش و پرورش بگذارد تا نگوییم آب، برق و گاز مدارس رایگان است؛ چرا که اگر از ابتدای به فرزندان خود بگوییم این کالاهای مهم و اساسی رایگان است طبیعتا تربیت آن‌ها به سمت مصرف درست این منابع کار سخت‌تری خواهد بود.

وی تاکید کرد: بنابراین وزارتخانه‌های نیرو و نفت حاضر هستند مبلغ مورد نیاز برای پرداخت قبوض آب، برق و گاز را در حد الگوی مصرف در اختیار آموزش و پرورش قرار بدهند و در بودجه نیز این مسئله دیده شود تا این رقم به صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص یافته و از ابتدا خزانه آن را از حساب این دو وزارتخانه برداشت و به حساب آموزش و پرورش واریز کند.

اردکانیان ادامه داد: روز گذشته که این مسئله در هیئت وزیران مورد بررسی قرار گرفت از سوی وزیر آموزش و پرورش پذیرفته نشد و خواسته شد که آب و برق مدارس در حد الگوی مصرف رایگان و بیش از الگوی مصرف وجه آن را پرداخت کنند.

وی افزود: لذا آنچه تصویب و در لایحه بودجه هفته آینده تقدیم مجلس خواهد شد این است که مدارس ما در حد الکوی مصرف آب، برق و گاز آن‌ها رایگان باشد و در صورت مصرف بیشتر قبوض مربوطه برای آن‌ها صادر شود.

وزیر نیرو اضافه کرد: میزان الگوی مصرف نیز بسته به شرایط اقلیمی در مناطق گرمسیری و عادی متفاوت است و ما منتظریم به محض اینکه این تصمیم نهایی شود و حتی قبل از آن براساس آخرین اطلاعات هواشناسی و کمیت مصرف در مدارس و موسسات آموزشی اعداد و ارقام را اعلام کنیم.

اردکانیان در پایان تاکید کرد: ولی کماکان نظر کارشناسی ما این است که خیلی بهتر بود وجه آب، برق و گار مصرفی را پرداخت می‌کردیم؛ چرا که بدآموزی رایگان تلقی شدن آب، برق، گاز و هر منبع زیست محیطی دیگری بسیار بیشتر از اعداد و ارقام مطرح شده در این بخش است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 68519
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا