مالیات سنگین در انتظار ۲.۵ میلیون خانه خالی

جهان صنعت نیوز: محمود محمودزاده با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت وزارت راه و شهرسازی افزود: براساس آمار حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی داریم که هدف گذاری ما این است که با وضع مالیات و موارد تشویقی بتوانیم حداقل ۴۰ درصد این واحدها را وارد بازار کنیم.


وی شرایط حاکم بر بازار مسکن یعنی گرانی و تورم را ناشی از به هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در این بخش عنوان و تصریح کرد: نخست ما باید واحدهای خالی را شناسایی کنیم و این کار با هماهنگی‌هایی که با دستگاه‌های ذیربط مثل شهرداری‌ها، سازمان و ادارات ثبت، سازمان امور مالیاتی، ادارات برق و آب و گاز شده با سرعت مناسبی در حال انجام است و با راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان و فراهم شدن اطلاعات آن، این کار شدنی است.

محمودزاده گفت: بعد از جمع آوری اطلاعات و همپوشانی و راستی آزمایی‌ها که ممکن است حضوری هم انجام شود اقدام به وضع مالیات خواهد شد به نحوی که دیگر برای سوداگران صرف نکند خانه‌ای را خالی نگهدارند.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با امکانات امروز ۷۰ تا ۸۰ درصد خانه‌های خالی به راحتی قابل شناسایی است، تصریح کرد: همانطور که عرض کردم این برنامه کوتاه مدت ماست و برنامه اصلی و میان مدت ما همان سیاست تولید مداوم و پیوسته مسکن است، و آن هم یک سیاست جهانی تجربه شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر ما بیش از ۳ برابر آمار جهانی خانه‌های خالی داریم در حالی که در همه کشورها چیزی حدود ۳ درصد خانه‌ها به دلایلی موجه خالی است و آنها هم این را با وضع مالیات سنگین ایجاد کرده‌اند.

معاون وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه در تهران هم اکنون ۵۰۰ هزار واحد خالی داریم افزود: برنامه ریزی میان مدت ما تولید مستمر مسکن و اتمام باقیمانده واحدهای مسکن مهر و اجرای طرح ملی مسکن است و وقتی عملکرد بازار طبیعی شود دولت دیگر نیازی نمی‌بیند که دخالت کند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 68470
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا