قیمت جهانی نفت امروز ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

به گزارش جهان صنعت نیوز:    در حالی که خیز جدید شیوع ویروس کرونا سبب نگرانی ها از تضعیف تقاضا برای مصرف شده است، قیمت نفت روز جمعه کاهش داشت و بزرگترین افت هفتگی در طی بیش از ۹ ماه گذشته را شاهد بود.

قیمت نفت در ۷ جلسه متوالی به صورت متوالی شاهد کاهش بود. چند کشور جهان در حال اتخاذ تدابیر جدید ر واکنش به افزایش موارد ابتلا به سویه دلتا هستند و محدودیت های مسافرتی را برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس به اجرا گذاشته اند.

چین در بنادر خود شیوه های ضدعفونی سختگیرانه تری را به اجرا گذاشته و سبب ایجاد کندی در تخلیه کشتی ها شده است. کشورهایی همچون استرالیا نیز محدودیت های مسافرتی را افزایش داده اند و تقاضای جهانی برای خرید سوخت جت پس از افزایش در فصل تابستان مجددا رو به کاهش گذاشته است.

جان کیلداف، تحلیلگر موسسه اگین کپیتال در این باره گفت: «با توجه به این میزان از احساس عدم قطعیت طبیعی است که قیمت ها پایین بیاید.»

در این هفته قیمت نفت برنت با ۸ درصد کاهش مواجه بود و با ثبت یک دلار و ۲۷ سنت معادل یعنی ۱.۹ درصد افت در روز جمعه به پایین ترین رقم از ماه آوریل یعنی ۶۵ دلار و ۱۸ سنت رسید. نفت خام آمریکا هم برای تحویل در ماه سپتامبر در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۳۷ سنت معادل ۲.۲ درصد کاهش به ۶۲ دلار و ۳۲ سنت رسید و افت هفتگی بیش از ۹ درصدی را پشت سر گذاشت.

چین، بزرگترین وارد کننده نفت جهان محدودیت های جدید و سختگیرانه ای را برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا به اجرا گذاشته که بر کشتیرانی و زنجیره های عرضه جهانی تاثیر گذاشته است. آمریکا و چین همچنین محدودیت هایی را بر ظرفیت مسافرگیری هواپیماها اعمال نموده اند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 210202
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا