قیمت جهانی نفت امروز ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

به گزارش جهان صنعت نیوز:  در حالی که سرمایه گذاران انتظار ندارند تولیدکنندگان عمده نفت در آینده نزدیک عرضه خود را افزایش دهند در حالی که همزمان با افزایش موارد ابتلا به کرونا احتمال تضعیف تقاضای جهانی بالا رفته است، قیمت نفت امروز شاهد نوسان محدود ی بود.


بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک سنت معادل ۰.۰۱ درصد افزایش به ۶۹ دلار و ۵۲ سنت رسید. نفت برنت روز دوشنبه شاهد سقوط ۱.۵ درصدی بود. قیمت نفت خام آمریکا هم پس از سقوط ۱.۷ درصدی در روز دوشنبه، امروز ۵ سنت معادل۰.۰۷ درصد رشد داشت و به ۶۷ دلار و ۳۴ سنت رسید.

افزایش جزئی و تثبیت قیمت پس از آن رخ داده که ۴ منبع آگاه گفتند به رغم فشارهای آمریکا برای اضافه کردن میزان عرضه جهت کاهش قیمت نفت، اوپک و متحدانش از جمله روسیه معتقدند بازار نفت بیش از میزانی که قرار است این کشورها در ماه های آتی آزاد کنند، نیاز ندارد.

هفته گذشته، دولت بایدن از گروه اوپک پلاس خواسته بود تا به منظور مقابله با افزایش قیمت بنزین که می تواند روند ترمیم اقتصاد جهانی را تهدید کند، تولید نفت خود را افزایش دهند.

توشیتاکا تازاوا تحلیلگر موسسه فوجیتومی در این باره گفت: «نفت خام آمریکا در حدود قیمت ۶۵ دلار از حمایت برخوردار است.» وی افزود، توجه بازار نفت از موضوع افزایش تولید نفت شیل آمریکا منحرف شده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، احتمالا تولید نفت آمریکا در ماه سپتامبر به ۸.۱ میلیون بشکه خواهد رسید که بالاترین رقم از می ۲۰۲۰ تاکنون است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 209783
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا