قیمت جهانی نفت امروز ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

به گزارش جهان صنعت نیوز:  به دنبال تنش ها در خاورمیانه قیمت نفت روز جمعه افزایش داشت اما در پی نگرانی ها از کاهش تقاضا و در حالی که مصرف کنندگان عمده نفت جهت جلوگیری از گسترش سویه دلتا اقدام به محدودیت های مسافرتی کرده اند، قیمت ها در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی از اواخر اکتبر باقی ماند.


بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۶ سنت معادل ۰.۶۵ درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۷۵ سنت رسید. قیمت نفت برنت از ابتدای هفته تاکنون حدود ۶.۵ درصد کاهش یافته است. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر هم با ۴۵ سنت معادل ۰.۶۵ درصد افزایش به ۶۹ دلار و ۵۴ سنت رسید. نفت خام آمریکا نیز در هفته جاری کاهش ۶.۴ درصدی را تجربه کرده که بیشترین افت هفتگی از پایان ماه اکتبر تاکنون است.

هووی لی اقتصاددان بانک او سی بی سی سنگاپور در این باره گفت: «سویه دلتا در حال تاثیرگذاری جدی بر میزان مصرف است و در بسیاری از بازارها و نه صرفا بازار نفت احساس خودداری از ریسک پذیری حاکم شده است.»

دولت ژاپن احتمالا محدودیت های اضطراری را بر بخش های بیشتری از این کشور اعمال خواهد کرد. این در حالی است که چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان محدودیت هایی را در برخی شهرها به اجرا گذاشته و اقدام به لغو پروازها کرده است که می تواند بر تقاضا برای انرژی تاثیر بگذارد.

موسسه ای ان زد در گزارشی نوشت: «در حداقل ۴۶ شهر توصیه عدم مسافرت صادر شده و مقام ها ضمن لغو پروازها اقدام به توقف حمل و نقل عمومی کرده اند. در حالی که به پایان فصل سفرهای تابستانی نزدیک می شویم، این اقدامات می تواند بر تقاضا برای نفت تاثیر بگذارد.»

در آمریکا نیز تعداد مبتلایان روزانه به بالاترین رقم ۶ ماه گذشته رسیده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 207647
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا