قیمت جهانی نفت امروز ۱۱ آبان ۱۴۰۰

به گزارش جهان صنعت نیوز: در حالی که گروه اوپک پلاس در ماه گذشته میلادی تولید خود را به اندازه ای که انتظار می رفت افزایش نداد، قیمت نفت در آستانه نشست بعدی این گروه امروز شاهد افزایش بود.


بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۸ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۹۹ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۱۹ سنت ۰.۲ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۲۴ سنت رسید.

ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «در حالی که برخی تجار منتظر تایید آمارهای انستیتوی نفت آمریکا در خصوص افزایش تقاضا برای اکثر فرآورده های نفتی هستند قیمت نفت احتمالا شاهد رشد بیشتری خواهد بود. این در حالی است که میزان تولید نفت آمریکا تثبیت شده و گروه اوپک پلاس نیز ظاهرا قصد ندارد بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز تولید ماهانه خود را افزایش دهد.»

ترمیم تقاضا پس از فروکش کردن نسبی بحران کرونا و پایبندی اوپک پلاس به افزایش تدریجی تولید نفت به رغم درخواست های مصرف کنندگان بزرگ سبب شد تا قیمت نفت در هفته گذشته به بالاترین رقم های چند سال اخیر برسد.

افزایش تولید نفت گروه اوپک در ماه اکتبر کمتر از رقم پیش بینی شده در قالب توافق قبلی این سازمان ترسید. کاهش داوطلبانه تولید برخی تولیدکنندگان کوچک سبب شد تا افزایش تولید عربستان و عراق نتواند مجموع تولید این سازمان را به رقم پیش بینی شده برساند.

بر اساس تحقیق رویترز، اوپک در ماه اکتبر روزانه ۲۷.۵ میلیون بشکه نفت تولید کرده که تنها ۱۹۰ هزار بشکه بالاتر از ماه قبل از آن بوده و ۲۵۴ هزار بشکه کمتر از افزایش وعده داده شده بوده است.

ارزیابی های اولیه نشان می دهد ذخایر نفت خام امریکا در طی هفته گذشته شاهد رشد بوده است، در حالی که ذخایر بنزین و میعانات افت داشته است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 225978
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا