قوانین جدید برای اقامت در هتل‌ها پس از شیوع کرونا

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بسته به محل اقامتی که انتخاب می‌کنید شرایط جدید می‌تواند به نفع شما و یا به سود اجاره‌دهندگان محل اسکان باشد. اگر قصد اقامت در یک هتل را داشته باشید طبیعتا قوانین به سود شماست اما اگر یک خانه اجاره‌ای که در شهرهای توریستی واقع شده را اجاره می‌کنید قوانین به نفع مالک خانه خواهد بود.

قراردادهای یکطرفه اجاره خانه‌های توریستی

«شاون آدامز» درست پیش از شیوع همه‌گیری کرونا خانه‌ای در ایالت فلوریدای آمریکا را اجاره کرد اما وقتی ایالت فلوریدا تمام سفرهای توریستی را لغو کرد شرکتی که مدیریت اجاره دادن خانه به وی را بر عهده داشت رزرو خانه را برای تعطیلات لغو کرد. قرارداد اجاره وی هنگامی که به فسخ مالکان رسید اما مبهم بود و همین موضوع مشکلاتی را برای این گردشگر به وجود آورد.

«آدامز» روش‌های مختلفی را برای پس گرفتن اجاره‌ای که پیش‌پرداخت شده بود امتحان کرد؛ به فرد اجاره‌دهنده ایمیل زده، با وی تماس تلفنی گرفت و درخواست پس گرفتن پولش را کرد اما به وی گفته شد چون برای این خدمت از پیش نام‌نویسی کرده است امکان بازپس‌‌گیری پیش‌پرداخت انجام شده وجود ندارد. آدامز که از این رفتار ناراحت شده می‌گوید: مدیران آژانس مسافرتی بسیار بی‌ادب و خودخواه بودند و رفتار بدی با من داشتند.

این وضعیت بیش از هر چیز گویای پارادوکسی است که پس از همه گیر شدن کرونا در خصوص اجاره‌ خانه‌های مخصوص گردشگران در شهرهای توریستی به وجود آمده است. البته این وضعیت بیشتر در خصوص خانه‌های اجاره‌ای وجود دارد و در هتل‌ها این مشکل کمتر مشاهده می‌شود.

سردرگمی در حوزه گردشگری به واسطه کرونا

استفان اسکات‌، مشاور امور مسافرتی بین‌المللی می‌گوید: «وضعیت فعلی برای شرکت‌های مسافرتی بسیار چالش‌برانگیز بوده است. از ابتدای سال، درآمد آنها کاهش یافته و مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند.»

 وی می‌افزاید: در شرکت مسافرتی، ما ساعت‌های طولانی را صرف کنسل کردن و تنظیم مجدد همه چیز از رویدادهای بزرگ شرکت‌ها گرفته تا سفرهای کاری، برنامه تعطیلات خانوادگی و مجالس عروسی می‌کنیم.

تغییرات در اجاره محل اسکان پس از همه‌گیری

وقتی صحبت از هتل‌ها و آپارتمان‌های اجاره‌ای می‌شود، آنچه از شیوع همه‌گیری به وجود آمده  شامل نظافت بیشتر، سهولت قوانین برای مسافران و پایین آمدن قیمت اجاره است.

هتل‌ها برخی از سیاست‌های پیشین در برخورد با مشتریان خود را  کنار گذاشته‌‌اند و به مهمانان اجازه می‌دهند اتاق‌های خود را بدون نیاز به پرداخت جریمه لغو کنند. به عنوان مثال، هتل هیلتون به شما امکان می‌دهد هر گونه رزرو را که از تاریخ ۳۱ آگوست انجام شده، تا ۲۴ ساعت قبل از روز برنامه‌ریزی شده، تغییر دهید یا لغو کنید.

افزون بر این هتلداران متعهد شده‌اند که اتاق‌های خود را با دقت بیشتری تمیز و ضدعفونی کنند. در ماه‌های اخیر صنعت هتلداری داخلی آمریکا بدترین رکورد خود در طی سال‌های اخیر را ثبت کرده و به طور متوسط نرخ افت در صنعت هتلداری آمریکا حدود ۳۷ درصد است.

تقاضای بالا برای محل‌های اسکان تمیزتر

سایت‌های اجاره خانه در زمان تعطیلات برای آنکه از هتل‌ها عقب نیفتند و مشتری‌های خود را حفظ کنند دستورالعمل‌های سفت و سختی را برای رعایت نظافت در محل‌های اسکان خود تبلیغ می‌کنند. آنها حتی برخی از قوانین پیشین خود در خصوص عدم امکان لغو سفر را مثل گذشته اجرا نمی‌کنند و به مشتریان این امکان را می‌دهند که در صورت لغو سفرشان به واسطه وضعیت کرونا، بخشی از پول خود را بازپس گیرند.

 جالب آنکه سایت‌های اجاره تعطیلات در این مدت سرشان از هتل‌ها شلوغ‌تر است و حتی برخی از گزارش‌ها حاکی از افزایش تقاضا برای اجاره خانه‌های آنهاست.

قوانین جدید برای اقامت در هتل چیست

اگر قصد لغو رزرو خود در یک هتل بین‌المللی را دارید باید بدانید که برای این کار زمان محدودی دارید. همچنین برخی از هتل‌ها هزینه‌های اضافی را برای نظافت بیشتر و ضدعفونی کردن سطوح دریافت می‌کنند که بسته به هتلی که در آن اقامت می‌کنید این مبلغ می‌تواند تا حدود ۲۰۰ دلار باشد.

 افزون بر این استفاده از ماسک در بسیاری از هتل‌ها برای مسافران اجباری شده است. البته نظارت بر زدن ماسک در هتل‌ها مثل وضعیت این روزهای هواپیماها نیست و به دلیل آنکه فضای راهروهای هتل‌ها بازتر از محیط هواپیماست حساسیت در خصوص زدن ماسک آنقدر بالا نیست. با این وجود اگر قصد اقامت در یک هتل بین‌المللی را دارید هرگز استفاده از ماسک را فراموش نکنید.

بخشی از تغییرات قوانین هتل اما مربوط به حوزه اقتصادی است. هتل‌ها برای تشویق مردم به اجاره اتاق در هتل، اعلام کرده‌اند رزرو اتاق برای تابستان آتی با هزینه نیم‌بها انجام می‌شود. با این وجود اقتصاد هتل‌ها در این روزهای کرونایی حال و روز خوشی ندارد و احتمالا با سر رسیدن رکود فصل پاییز وضعیت بدتر نیز خواهد شد.

همچنین با توجه به کم بودن تقاضا برای استفاده از هتل، بعید به نظر می‌رسد که تا سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش نرخ اجاره اتاق در هتل‌ها باشیم.

قوانین جدید برای  خانه‌های مبله اجاره‌ای

اگر از آن دست افرادی هستید که ترجیح می‌دهید هنگام سفر خانه‌های مبلمان‌شده را به صورت روزانه اجاره کنید باید بدانید که کسانی که این خانه‌ها را اجاره می‌دهند نیز تا حدودی قوانین پیشین خود را تعدیل کرده‌اند. البته این تعدیل قوانین همیشگی نیست.

براساس قوانین تعدیل‌شده جدید امکان لغو سفر و بازپس‌گیری ودیعه پرداخت‌شده برای مسافر وجود دارد. نگاهی به وضعیت خانه‌هایی که در آمریکا به صورت روزانه به گردشگران اجاره داده می‌شود گویای این امر است که میزان تقاضا برای این خانه‌ها افزایش یافته است.

البته مراقب باشید چون اگر آژانس‌های طرف قرارداد خانه‌های اجاره‌ای بخواهند، می‌توانند پول شما را بلوکه کنند و مانع بازپس گرفتن آن شوند و یا تا مبلغی مشخص از شما ضرر دریافت کنند.

در این خصوص نیز نمی‌توان کاری انجام داد چراکه شما از قبل مبلغی را با کارت اعتباری خود به آنها پرداخت کرده‌اید.

میزان این سبک اختلافات به حدی زیاد شده که برخی تیم‌های وکالتی در آمریکا برای حل مشکلات اینچنینی به کمک گردشگران آمده و به آنها مشورت می‌دهند.

به نظر می‌رسد در شرایط فعلی بهترین انتخاب برای اقامت در زمان سفر، هتل‌ها باشند چون منافع مسافران در آنها بهتر تامین شده است.  پس در شرایط این روزها فقط در صورتی که از سفر خود به مقصدتان در تاریخ مشخص اطمینان دارید خانه اجاره‌ای بگیرید. در غیر این صورت استفاده از خدمات هتل‌ها منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

فراموش نکنید که پیش از هر رزرو و یا انجام پیش‌پرداختی حتما قرارداد ارائه‌شده را با دقت و تا انتها بخوانید که در آینده با مشکل عدم امکان لغو اجاره مواجه نشوید.

 

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیدهخواندنی
شناسه : 125637
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا