قاچاق خوراک دام از کشور از مجاری قانونی

به گزارش جهان صنعت نیوز:   بر اساس نامه ای که ارسلان قاسمی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون به زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر صنعت و گیلان پور معاون وزیر جهاد کشاورزی( دولت دوازدهم) نوشته است: خوراک دام که قسمت عمده آن از محل نهاده های وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی تولید میشود اما دولت اجازه صادرات و خروج قانونی این محصولات را در کشور داده است.


او همچنین خواستار اجازه ورود موقت نهاده های دام با ارز نیمایی شده تا صادرات کنندگان در صورت به صرف بودن بتوانند به صادرات خود ادامه دهند.

متن این نامه به شرح زیر است.

جناب آقای زادبوم

معاون محترم وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران

جناب آقای دکتر گیلان پور معاون محترم توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی

سلام علیکم؛

احتراماً بازگشت به نامه شماره ۱۴۰۰/۱۰۰/۱۱۷۲ مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۸ در خصوص صادرات خوراک دام و طیور و آبزیان همانگونه که در جلسه میز ملی توسط دبیر محترم این کمیسیون بیان گردید از آنجایی که اغلب اجزاء تشکیل دهنده خوراک دام و طیور و آبزیان با ارز ترجیحی و به عنوان نهاده دام وارد می شود، با صادرات هر گونه خوراک دام و طیور و آبزیان به هر شکل این کمیسیون مخالف بوده و این موضوع را نیز طی نامه شماره ۱۱۰/۰۰/۴۱۰۵ مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۳ نیز منعکس نموده است. ولی با توجه به بازارهای پیرامونی و ضرورت حمایت از رونق تولید این اتاق حمایت های لازم را با مساعدت جنابعالی جهت واردات نهاده های تولید خوراک دام و طیور و آبزیان بصورت ورود موقت اعلام و صادرات خوراک را می دارد.

ضمنا جهت مزید استحضار حسب برخی گزارشات متأسفانه در قالب خوراک آبزیان خوراک دام و طیور، به صورت قاچاق رسمی صادر می گردد که نیاز به بررسی و برخورد جدی دارد.

ارسلان قاسمی

رئیس کمیسیون کشاورزی وصنایع غذایی

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 208015
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا