قالیباف: منع تردد شبانه برای جبران هزینه‌های نیروی انتظامی نیست

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «محمدباقر قالیباف» در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد لایحه یک فوریتی تمدید مهلت‌های مقرر قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در پاسخ به اظهارات«حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی» مبنی بر چرایی ادامه منع تردد شبانه گفت: زمانی که کرونا در اوج قرار داشت، دوستان حوزه درمان و کرونا مشاهده کردند بیشترین بخش‌هایی که سبب انتشار کرونا می‌شود، شب نشینی‌ها و دید و بازدیدها شبانه است.


رییس مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه در زمان کرونا تصویب شد، مبنی بر این بود که اگر نشست‌های شبانه به حداقل برسد و منع تردد از ساعت ۱۰ شب تا ۳ بامداد لحاظ شود، به سلامت جان مردم کمک خواهد کرد. مردم اینگونه تصور نکنند که دولت برای جبران کسری بودجه یا نیروی انتظامی برای جبران هزینه‌های خود اقدام به منع تردد شبانه می‌کند.

«حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی» امروز در جریان بررسی لایحه یک فوریتی تمدید مهلت‌های مقرر قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی گفته بود: این لایحه تمدید مهلت‌های مقرر در تخلفات رانندگی است که به نیروی انتظامی اجازه می‌دهد از کارکنان کادر و پیمانی تا پایان سال ۱۴۰۴ استفاده کند. این قانون برای ۱۰ سال پیش است و در این ۱۰سال نیروی انتظامی نتوانسته جذب درستی انجام دهد و قطعا در ۴ سال آینده هم نخواهد توانست.

وی افزود: این که قبض جریمه به کلانتری‌ها یا سربازها داده شود منجر به بروز هرج و مرج می‌شود. اگر نیروی انتظامی پول ندارد چرا می‌خواهید یک عده را بر مردم مسلط کنید. در حالی که تمام شهرها و جاده‌ها دوربین دارد.

نماینده مردم رباط کریم گفت: چرا می‌خواهید اجازه دهید یک سرباز یا کارمند کلانتری جیب مردم را خالی کند درحالی که تخصصی دراین باره ندارد. از طرفی چرا اجازه می‌دهید افسر وظیفه، کارمندهای کلانتری برای تردد شبانه و …جیب مردم را خالی کنند.  

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 227110
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا