قاضی‌زاده هاشمی: سه روزه می‌توان مشکل بازار سرمایه را حل کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز: امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز چهارشنبه در نشست خبری در خبرگزاری فارس،  گفت: چهاردهه است ملت ایران در گذرگاه‌های سخت قرار گرفته  و امید است نخستین دولت در گام دوم انقلاب دولت تحولی باشد. «دولت سلام» آمده است تا به جوانان و عزم ملت ایران سلام کند تا با همراهی مردم مسیر اشتباه را اصلاح و نقاط قوت را تقویت کند. با استفاده از تجارب و ظرفیت خود و استفاده از تجارب جهانی یک رویکرد جدید اتخاذ کند.


نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: با بی‌ثباتی شغلی خبرنگاران آشنا هستم و متاسفانه توجه لازم نشده است. امیدوارم بخش حقیقی رسانه، افراد و برنامه‌ها و جهت‌گیری فکری و نقاط ضعف و قدرت را حقیقتا معرفی کنند تا مردم انتخاب درستی داشته باشند.   

قاضی‌زاده‌ هاشمی عنوان کرد: مردم ما شایسته بهترین‌ها هستند و دوره دولت لبخندها و اشک‌های صوری و جلب احساسی مردم گذشته و امیدوارم در چهل سالگی انقلاب براساس برنامه حقیقی جوانان و نخبگان شایسته به میدان بیایند و بجای گول زدن مردم با اشک و لبخند، دولت را از دره ناکارامدی سیاست بازان نجات دهیم و عملگرایان کار را برعهده بگیرند و دیگر شاهد رفیق بازی نباشیم و شایستگان دولت را در دست بگیرند.

وی عنوان کرد: در دوره انتخابات ائتلاف و حلقه‌ها ایجاد می‌شود و امیدوارم شاهد اداره کشور با حلقه‌ها نباشیم. هر چند مراکز قانونی باید به وظیفه خود برای تخلفات دولتمردان عمل کنند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: بزرگ‌ترین دادگاه افکار عمومی و قضاوتی است. به عنوان نماینده ملت ایران در تمام ١٣ سال کنار مردم بودم. جنس نمایندگان این است که وقتی مردم مشکل دارند به آنها مراجعه می کنند. بنابراین با پوست، گوشت و جانم مشکلات مردم را درک کردم. امیدوارم در «دولت سلام» مشکلات مردم را با قوت و قدرت حل کنیم و این دولت همه تحریم‌ها را خنثی می‌کند. دوستان خیلی خوبی در جهان داریم و اگر روابط موثر با همسایگان داشته باشیم حتما این مسیر را با قدرت طی می‌کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، افزود: گفت و گو با جهان ضرورت یک کشور مترقی است و در این ۴۳ سال هم با جهان گفت و گو کرده‌ایم اما نوع گفت و گو مهم است. مردم ما باید شیرینی روابط را بچشند. باید سلاح اقتصاد را قوی و برنده کنیم چون وجود یک نوع دفاع کافی نیست. جهان اصلاحات همه جانبه اقتصادی را با فسادستیزی و شفافیت شروع کرده است. باید بایستیم و تمام روابط دولتی را در اتاق شیشه ای قرار دهیم تا شکوفایی اقتصادی شکل بگیرد.  

وی عنوان کرد: این اقتصاد نیاز به برون‌گرایی جدی دارد. مساله بورس قابل حل است. معنی ندارد ٩٠ درصد بازار سرمایه دست دولت و ١٠ درصد متعلق به مردم باشد. سه روزه می‌توان مشکل بازار سرمایه را حل کرد. امیدوارم در روزهای اول «دولت سلام» این بحران حاد برطرف شود.  

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره اقتصاد در شرایط شیوع کرونا، گفت: برای اقتصاد کرونایی بسته جدی داریم. در قضیه واکسن به عنوان یک پزشک ما خیلی زودتر از این می‌توانستیم داستان کرونا را در تولید و واردات واکسن سامان بخشیم. ۵١ پروژه طراحی کردیم تا تورم را به زیر ۵ درصد برسانیم. «دولت سلام» نه تنها می‌تواند برای تمام متقاضیان کار ایجاد کند بلکه با صندوق خانواده برای هر زوج ۵٠٠ میلیون تومان در نظر گرفته است. در حوزه کنکور  نظام‌ها را تغییر می‌دهیم و مافیاها را جمع می‌کنم. در حوزه مسکن با این عقب ماندگی هم یک طرح مفصلی داریم. شعار ما این است در «دولت سلام» هیچ ایرانی بدون مسکن نباشد.

قاضی زاده درباره کنار کشیدن به نفع سید ابراهیم رییسی یادآور شد: نیت پوششی نداریم و انصراف به نفع رییسی توهین به او است و به وی ارادت دارم. اگر گفتند جبهه انقلاب به خطر افتاد و آیا حاضر به همکاری هستی، شرایط فرق می‌کند اما هنوز زمان آن نیست و اگر اتفاق افتاد به آن فکر می‌کنم. به عنوان جریان دوم انقلاب مدلی را برای اصلاح حکمرانی تهیه کرده‌ایم و نظام‌ها مدیریتی کشور را تغییر می‌دهیم.  

وی درباره مشارکت مردم، گفت: انتخابات یک امر عمومی است و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مشارکت پایین است و «دولت سلام» برای این است تا به مردمی سلام کنیم که علیک سلام‌هایی را در این ۴۰ سال از دولت ها نگرفتند، بگیرند. مردم مشکلات زیادی دارند و امیدوارم به لطف الهی حرف‌هایی به مردم می‌زنیم تا بشنوند و احساس امید کنند.  

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری یادآور شد: در مناظره‌های قبل همواره دعوا بوده است و مردم از این وضعیت احساس خوبی نداشتند. مناظره ایرانی و اسلامی باشد و نباید با دعوا طعمه‌ای قدرت را بدهیم. میان اشخاص رقیب ندارم و نمی‌خواهم با فردی رقابت کنم و برای مبارزه با ساختارها آمده‌ام.

قاضی زاده درباره مذاکره وین گفت: بهتر از شرایط فعلی مذاکرات را به نتیجه می‌رسانیم. دیپلماسی مذاکره معامله است. ما به آمریکا اعتمادی نداریم و معاهده بیشتر از جنبه سیاسی باید از حقوق بین الملل برخوردار باشد. با مذاکرات کاملا موافقیم و زمان می‌گذاریم تا به نتیجه برسیم. باید تحریم‌ها را از بین ببریم دور زدن تحریم‌ها لازم اما فسادآور است.

وی یادآور شد: اجرای اصل ٨ قانون اساسی تنها برعهده مردم نیست و دولت هم در این زمینه وظیفه دارد. افرادی پای سفره انقلاب نشستند که باید تکانده شوند. ما مقطعی با فساد اقتصادی مبارزه نمی‌کنیم و نخستین برنامه اصلاحی ما شفافیت است. فساد را باید با اصلاح ساختارها و پیگیری حقوق از دست رفته از بین ببریم. مدل حکومت ما علوی است و اشرافیت را قطع کنیم.  

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید اقتصاد رسانه را درست کنیم. بجای انکه یارانه را به رسانه دهیم باید به خبرنگار دهیم و بعد باید رقابت فعال رخ دهد.  

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: نمی‌گویم همه مسایل عالم را حل می کنیم. ۱۹ برنامه تحولی داریم و فردی که همه کار می‌خواهد انجام دهد هیچ کاری انجام نمی‌دهد. ما صداقت خود را عرضه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه با برنامه ۲ ساله بازار ارز را به ثبات می‌رسانم، گفت: درک از ریاست جمهوری دقیق نیست. رییس جمهوری باید فردی باشد که همه موضوعات را بشناسد  رویکرد من کاملا اجتماعی است و اقتصاد ابزاری برای ارتقای جامعه است. رییس جمهوری باید یک رهبر خوب باشد و تیم را جلو ببرد.

قاضی زاده درباره مغایرت اظهاراتش در گذشته و اکنون، گفت: یوسف‌ها بزرگ و باتجربه شدند تا مصر را بسازند. این جواب من است.

وی درباره وعده وزیر شدن در دولت بعدی، عنوان کرد: چه فردی می‌داند چه کسی رییس جمهوری می‌شود. بارها از این ملت بزرگ شگفتی‌سازی‌ها دیدیم. بده بستان‌ها و قرارمدارها و وعده‌ها برای وزیر شدن خلاف است و هر فردی که رییس جمهوری می‌شود باید بهترین فرد را در وزارتخانه بکار بگیرد.

قاضی‌زاده درباره نفت عنوان کرد: ملی شدن صنعت نفت یک اشتباهات راهبردی است چون موجب دولتی شدن نفت شد. دولت نباید مالک نفت شود و ما نفت را ملی می‌کنیم.

وی درباره رمز ارز گفت: رمز ارز را تایید و نفی نمی‌کنیم ولی ایران به رمز ارز نیاز دارد تا چشم آمریکا دربیاید.منتها باید فعالان حرفه ای در این عرصه باشند و در کنار آن به مردم درباره باراز کم ریسک و پر ریسک اطلاع‌رسانی کنیم و مشاور اقتصادی هم باید داشته باشیم. من نه رمز ارز و سهام دارم و نه وقت و نه پولش را دارم.

قاضی زاده عنوان کرد: با نامزدها دعوای سیاسی نمی‌کنیم و فنی حرف می‌زنیم و به همتی هم ارادت دارم و با هیچ فردی دعوا ندارم. 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 192506
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا