غدیر ،روز اکمال دین

«اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً…﴿ مایده ،۳﴾

علی شعبانی * عید غدیر خم، روز اکمال دین و اتمام نعمت و خرسندی خداوند بر تثبیت اسلام به عنوان دین و راه و سلوک زندگی انسان ها، عید تداوم نبوت در سیمای امامت و ولایت علی ع را بر یکایک مسلمین، غدیریان، تمامی پیروان راه انسانیت و آزادگی و شرافت و کرامت، اخلاف خاندان پیامبر و ایمه س، ایرانیان و به ویژه مردم ولایتمدار و شریف شهرستان ایرانشهر، تبریک و تهنیت می گویم.

رویداد غدیر تبیین جهان بینی خاصی است که جهان هستی را اراده ی آفریننده ای مدبر و نظام آفرینش را هوشمند، هدفمند، سیستمی و مبتنی بر غایتی روشن می داند که در آن، اسباب هدایت آدمی به کامیابی و رستگاری در دو جهان در مسیر حیات تدبیر شده است.

غدیر تاکید بر همبستگی و پیوستگی اجتماعی است که در سایه آن، آمال و مطلوبیت های همگانی بر پایه عدالت و اعتدال تامین می گردد. پیام غدیر، احترام و حقوق برابر در تعیین و تبیین سرنوشت جمعی است ؛ آنان که پیش تر رفته اند باز گردند و آنان که پس تر مانده اند برسند تا از یک مبدأ، در یک نقطه، یک پیام، یک هدف برای سرنوشت همگانی ابلاغ گردد. تند روی و کند روی، افراط و تفریط، هیجان زدگی و بی تفاوتی، خود خواهی و گروه خواهی و… خطاست. «الْیَمِینُ وَ الشِّمَالُ مَضَلَّهٌ وَ الطَّرِیقُ الْوُسْطَى هِیَ الْجَادَّهُ عَلَیْهَا بَاقِی الْکِتَابِ وَ آثَارُ النُّبُوَّه».( نهج البلاغه، خطبه ۱۶).

غدیر، با امام، همراه امام و پشت سر امام و در متن هدایت امام بودن است. غدیر، درخشش زیبایی عقلانیت و خردمندی بشر در پیوند با باورهای الهی و ماوراءالطبیعی است.
سلامت، سربلندی، تعالی و کامیابی همگان را آرزومندم.

علی شعبانی – فرماندار ایرانشهر

اخبار برگزیدهیادداشت
شناسه : 206018
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا