ضمانت‌نامه‌های صندوق نوآوری از مرز ۱۰۰۰ میلیارد تومان عبور کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «سیاوش ملکی فر» روز شنبه در آیین آغاز به کار دومین جشنواره ایده های ارزش آفرین ( اینوماین) که به منزله نخستین رویداد ارایه نیازهای فناورانه معدن و صنایع معدنی است، در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری افزود: براساس برنامه ریزی این صندوق، شرکت های دانش بنیان تا ۸۰ درصد می توانند برای اخذ تسهیلات ضمانت اخذ کنند.

وی گفت: میزان خرید از شرکت های دانش بنیان هم سقف ۵۰ میلیارد تومانی دارد و تسهیلات در گردش هم با نرخ ۱۱ درصد در اختیار آنها قرار می گیرد.

ملکی فر یادآور شد: رویکردهای مختلفی در ارتباط با شرکت های دانش بنیان از حوزه فضایی، هوایی، خودرو، فولاد، قاچاق کالا و ارز گرفته تا صنعت غذایی را شاهد بوده ایم و پیش بینی می شود در اواخر بهمن ماه جاری، بخش نفت، گاز و پتروشیمی نیز به دایره فعالیتها افزوده شود.

وی خطاب به شرکت های دانش بنیان گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در سود و زیان مشارکت می کند، در واقع کار و تلاش از سوی آنها و منابع از سوی صندوق فراهم می شود.

این مقام مسوول ضمن یادآوری این جشنواره و حضور شرکت های بزرگ بخش معدن وصنایع معدنی گفت: هدف صندوق نوآوری و شکوفایی توسعه بازارهای فروش برای بخش معدن و صنایع معدنی است.

آمارهای منتشر شده گویای آن است که پارسال ۴۳ میلیارد دلار سهم واردات کالا و فناوری کشور بوده که از این رقم سهم بخش معدن وصنایع معدنی ۱۰ میلیارد دلار بود. 

جشنواره اینوماین که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری آغاز به کار کرده از امروز تا هفتم بهمن به کار خود ادامه می دهد و انتظار می رود تفاهم‌نامه‌هایی بین شرکت های دانش بنیان و بنگاه های مختلف بخش معدن و صنایع معدنی به منظور بومی سازی و ساخت داخل قطعات و تجهیزات مربوطه امضا شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 85272
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا