ضربه کاری بانک مرکزی چین به ارزهای دیجیتال/اتریوم هم زمین گیر شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  چند روزی است که سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال و خصوصا بیت کوین رنگ آرامش ندیده اند؛ از افزایش مالیات بر ارزش افزوده در دولت بایدن گرفته تا اقدامات اخیر ایلان ماسک و حال اعمال محدودیت های تازه بانک مرکزی چین نوسانات قیمتی در این بازار را به حداکثر رسانده است.

مخالفت چین با ارزهای دیجیتال سر دراز دارد، این کشور در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار تجارت با استفاده از این ارزها را غیرقانونی اعلام کرد و همزمان به گسترش و تقویت ارز دیجیتال ملی پرداخت تا به عقیده خود وابستگی این کشور به دلار را کاهش دهد.

رسانه های دولتی چین بارها اعلام کرده اند که این کشور باید از فناوری بلاکچین استقبال کند اما نباید به فکر استفاده از ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین باشد و بر این اساس امروزه چین به عنوان یک پیشگام در معرفی ارزهای دیجیتال ملی عمل می‌کند و اقداماتی را در راستا کاهش ارزش ارزهای دیجیتال فراملی نظیر بیت کوین صورت می دهد همان طور که در روز چهارشنبه بانک مرکزی این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که از این پس به رمزارزها اجازه نخواهد داد به عنوان یک شیوه پرداخت در دادوستدها مورد استفاده قرار بگیرند.

بیانیه بانک مرکزی چین موجب سقوط قیمت بیت کوین در روز گذشته شد به طوری که این ارز دیجیتال در چهارشنبه گذشته بیش از ۱۰ درصد سقوط کرد و پایین تر از ۳۴ هزار دلار قیمت خورد، در حال حاضر اما روند بیت کوین کمی صعودی شده است و به کانال ۴۰ هزار دلاری بازگشته است.

بیانیه بانک مرکزی چین تنها بیت کوین را زمین گیر نکرد و قیمت اتریوم نیز در این مدت بیش از ۲۰ درصد سقوط کرد و این ارز دیجیتال از ۳ هزار و ۳۷۶ دلار در روزهای گذشته امروز به قیمت ۲ هزار و ۷۲۷ دلار رسیده است و دوج کوین نیز از این ریزش قیمت ها در امان نمانده است و این ارز دیجیتال نیز از ۷۷ سنت در روزهای گذشته امروز به قیمت ۳۳ سنت رسیده است.

گفتنی است که در سه شنبه گذشته سه نهاد مهم در چین که عبارتند از انجمن ملی مالی اینترنت چین، انجمن بانکی چین و انجمن پرداخت و تسویه حساب چین یادداشتی را تایید کردند که ممنوعیت‌های اعمال‌شده در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ که موسسات مالی و پرداخت را از ارائه خدمات مربوط به معاملات رمزارزها منع می‌کند، مجددا فعال خواهد شد.

در هفته های گذشته نیز وقایع گسترده ای موجب سقوط ارزهای دیجیتال شد؛ ایلان ماسک، مدیرعامل بزرگترین سازنده خودروهای برقی تسلا اعلام کرد به‌دلیل احتمال تاثیر منفی استخراج بیت‌کوین بر تغییرات اقلیمی، شرکت او دیگر این رمزارز را برای فروش خودروهایش نمی‌پذیرد که این امر موجب ریزش بیش از ۵ درصدی قیمت این ارز دیجیتال شد.

دولت بایدن نیز با روی کار آمدن خود ضربه مهلک دیگری به بازار ارزهای دیجیتال وارد کرد؛ طرح مالیاتی بایدن که حاکی از افزایش تقریباً دوبرابری مالیات بر سود حاصل از فروش سرمایه و رساندن آن به ۳۹.۶ درصد است و این میزان از افرادی اخذ می‌شود که درآمد آنها بیشتر از ۱ میلیون دلار است موجب ریزش قیمت بیت کوین به کانال ۴۰ هزار دلاری در هفته های گذشته شد.

با این وجود ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در توئیتر خود اعلام کرد که این شرکت خودروسازی با وجود وضعیت بد بازار هیچ یک از ارزهای دیجیتال خود را نمی فروشد.

گفتنی است که ارزش ارزهای دیجیتالی طی ۲۴ ساعت گذشته مورد معامله قرارگرفته اند نزدیک به ۲۵۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است؛ چراکه سرمایه گذاران به دنبال جبران ضرر و زیان خود هستند.

قیمت روز ارزهای دیجیتال در جدول زیر آمده است:

ضربه کاری بانک مرکزی چین به ارزهای دیجیتال/اتریوم هم زمین گیر شد

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 191055
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا