صرفه جویی ۹ میلیارد لیتری سوخت در سال جاری

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: «علی مویدی خرم‌آبادی» روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران ضمن یادآوری تحریم‌های آمریکا گفت: این موضوع در قاچاق کالا و ارز تاثیرگذار بوده، اما تلاش شد بسترها را طوری فراهم کنیم که از خروج کالاهای اساسی از کشور به سایر کشورها جلوگیری شود.


وی افزود: در این زمینه آئین نامه خوبی توسط دولت وضع شد و امروز شاهد کمترین خروج کالاهای اساسی از کشور هستیم. 

مویدی خرم‌آبادی با بیان اینکه در حوزه مقابله توانستیم روی شبکه‌های اصلی متمرکز شویم، تصریح کرد: فردی که در چند سال گذشته نفوذ بسیاری در دستگاه‌های مختلف داشت، با ورود دستگاه قضایی و سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شد. این پرونده درباره خروج صدها میلیون سوخت قاچاق از کشور قطعیت یافته و در چند روز گذشته شاهد صدور حکم قطعی و جریمه ۱۴۵ میلیارد تومانی برای این پرونده بودیم.

تشکیل ۸۶ هزار پرونده قاچاق در سال ۹۸

این مقام مسوول با بیان اینکه امسال ۸۶ هزار پرونده مربوط به قاچاق در کشور تشکیل شده، اضافه کرد: این رقم نسبت به سنوات گذشته شاهد رشد هفت درصدی بوده و افزایش پرونده ها موجب خشنودی نیست. 

وی ارزش این پرونده‌ها را حدود ۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: همچنین شاهد کاهش ۵۰ درصدی زمان بررسی دادرسی به پرونده‌ها نسبت به گذشته هستیم.

مویدی خرم‌آبادی با بیان اینکه ممکن است باز هم قاچاق تداوم یابد، افزود: دولت درصدد خشک ساختن پدیده قاچاق است و با راه اندازی سامانه ها در آینده شاهد کاهش قاچاق در سطح کشور خواهیم بود. 

رییس ستاد مباره به قاچاق کالا و ارز با اشاره به شعار رونق تولید گفت: بیش از ۳۰ درصد تولید پوشاک امروز رونق یافته، به این صورت که بخشی از افراد فرصت طلب دیگر به سمت قاچاق گرایش نیافتند و دیدند تولید داخل می‌تواند توجه به قاچاق را کاهش دهد. 

استقرار پلیس امنیت اقتصادی در مبادی ورودی
مویدی در پاسخ به سوالی درباره حضور نیروهای انتظامی در گمرکات کشور توضیح داد: براساس همکاری دولت و نیروهای مسلح، برای نخستین بار پلیس امنیت اقتصادی در ۱۳ مبادی ورودی کشور مستقر شد. 

وی با بیان اینکه امنیت مناسبی در مبادی ورودی کشور برقرار است، افزود: پلیس امنیت اقتصادی، هویت اقتصادی و تجاری دارد نه هویت امنیتی و به این شکل نیست که لباس پلیس و شکل انتظامی بخواهد امنیت بازرگانان را از بین ببرد.

این مقام مسوول تصریح کرد: گمرکات و بنادر و پلیس مدعی هستند که حضور این نیروها مانع فعالیت بازرگانان نشده و چنانچه احساس شود وجود آنها مانع فعالیت تجاری است، تصمیم جدیدی دراین باره اتخاذ می شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 84071
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا