شفافیت در فضای کسب وکار، مبنای اقدامات وزارت صمت خواهد بود

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مهدی صادقی نیارکی در جلسه‌ای که با سندیکای لوله وپروفیل داشت، ضمن طرح دغدغه‌های پیش‌روی بخش مولد کشور، اظهارکرد: با بررسی وضعیت عرضه وتقاضا و حذف واحدهای غیر فعال یا غیر شفاف، بستر را برای تامین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان واقعی فراهم کرده‌ایم.

معاون امورصنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نکاتی در زمینه ابلاغیه شیوه‌نامه ساماندهی بازار فولاد توسط ستاد اقتصادی دولت، ضمن تاکید بر عدالت در توزیع مواد اولیه و بهبود وضعیت تولید در زنجیره تولیدات صنعتی از جمله صنایع فلزی، خاطر نشان‌کرد: ما به دنبال شفافیت در عملکرد بنگاه‌ها و کاهش هزینه مبادله تولید هستیم و این سیاست در راستای عرضه عادلانه ورق‌های فولادی با قیمت منطقی‌ به متقاضیان است.

عدالت در توزیع مواداولیه با شفاف‌سازی در مسیرعرضه و مصرف ورق‌های فولادی 

 وی اجرای این سیاست را در راستای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و جلوگیری از تعطیلی صنایع مولد دانسته و تصریح کرد: لازم است که  بستر به صورت عادلانه برای فعالیت واحدهای صنعتی مولد فراهم شود و امکان حضور واحدهای غیر شفاف در فضای صنعتی به حداقل برسد.   علاوه براین، واحدهای صنعتی که مواداولیه ارزان دریافت می‌کنند، بایستی  محصولات تولیدی خود را به قیمت منطقی در اختیار مصرف‌کننده نهایی قرار دهند.

صادقی نیارکی در ادامه ضمن اشاره به بازنگری در سهمیه واحدهای صنعتی در حوزه ورق‌های فولادی، تاکید کرد: با شناسایی واحدهای صنعتی فعال، توزیع مواداولیه برای مصرف‌کننده واقعی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و دست واسطه‌های غیر مولد نیز از این بازار کوتاه خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان اعلام کرد: واحدهای صنعتی که نسبت به اصلاح سهمیه خود اعتراض دارند، می‌توانند با اعلام مستنداتی همچون صورت‌های مالی حسابرسی از میزان محصولات تولید شده، مالیات ارزش افزوده، مصرف حامل‌های انرژی و سایر مدارک به سازمان‌های صمت استانی مطابق دستورالعمل ابلاغ شده از سوی کمیته تخصصی عرضه و تقاضای فولاد، به جهت افزایش سهمیه خود اقدام کنند.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، در این نشست که با حضور نمایندگانی از هیات مدیره سندیکای لوله وپروفیل برگزار شد، اعضا این تشکل تخصصی با تشریح مشکلات پیش‌روی تولید، از اجرای این دستورالعمل استقبال کرده و مقررشد تا در راستای تحقق شفاف‌سازی در شناسایی واحدهای صنعت مولد و احصاء ظرفیت‌های اسمی و بالفعل واحدهای زیر مجموعه سندیکای لوله وپروفیل براساس مستندات علمی اقدام کنند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 158255
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا