شفاخانه ای برای زندگی

جهان صنعت نیوز| توجه به مسئولیت اجتماعی و همچنین توجه و نگاه شایسته به دیگرانی که نیازمند دست انسان های توانمند هستند راهی شایسته است برای شکرگذاری از پرودگاری که نعمت شیرین زیستن را به بشر بخشیده است. در این بین مهرورزی و گرانقدری افرادی که از مسئولیت اجتماعی خود ساده گذر نکرده اند قابل توجه و ستایش است.

زلزله کرمانشاه و البته سیل گسترده ای که در روزهای ابتدایی سال بر جان مردم این سرزمین چنگ زد زخمی عمیق بر جان مردم زد. این زخم عمیق اما با دستان مهربان و توانمند پزشکانی مواجه شد که درد مردم را خوب میشناسند و در مسیر بهبود این درد عمیق همه توان خود را به کار میبندند. نکته جالب توجه آن است که بعد از همه آسیب های دردناکی که در مناطق سیل زده ایجاد شد یکی از گروه هایی که بیشترین تلاش خود برای بهبود شرایط را داشت جامعه پزشکی بود. بهداشت و درمان به طور جدی مورد توجه قرار گرفت و درمانگران همه تلاش خود را به لحاظ مالی و جانی به کار بستند تا نتیجه ای مثبت و قابل توجه حاصل شود.

کمک به نیازمندان 

بیمارستان پارس در میان خیرین شاید بیش از دیگران توجه را جلب می کند. این جلب توجه اما به طور قطع به دلیل برنامه ریزی های خردمندانه و جان فشانی های قابل توجهی است که از سوی خانواده بیمارستان پارس اجرایی شده است. چاره اندیشی برای تامین نیازهای اولیه و زندگی روزمره مردم در مناطق سیل زده جالب است بدانید که از اتاق تیم  پرستاری آغاز شد و این تیم باری دیگر ثابت کرد که جان و حیات انسان ها بیش از هر جریان و روند دیگری قابل توجه و البته قابل احترام است.

 همه این تلاش ها اما اگر خواست و توجه مدیرعامل دلسوز و پیگیر این بیمارستان دکتر بهرام معظمی نبود شاید محقق نمی شد. بهرام معظمی قریب به ربع قرن است که مدیریت این بیمارستان را عهده دار است و در طول این زمان همه تلاش خود برای گسترش توانمندی های این بیمارستان و البته کمک به نیازمندان انجام داده است.

گردهمایی و نشستی به همت بیمارستان پارس در راستای تقدیر از خیرین و خیراندیشانی که در راستای بهبود شرایط زندگی سیل زدگان گام برداشتند برگزار شد. در این گردهمایی علاوه بر مدیر عامل بیمارستان پارس، بهرام معظمی، مدیر اجرایی بیمارستان و از راهگشایان کمک به نیازمندان و البته دکتر یزدی، نیز حضور داشتند. همچنین دکتر توکلی به نمایندگی از معاونت دانشگاه علوم پزشکی و معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در عمور زنان و خانواده، فاطمه برزگر مدیر بنیاد خیریه زینب کبری نیز حضور داشتند.

پیمودن مسیر توسعه 

بهرام معظمی، مدیر عامل بیمارستان پارس با شرح کمک های همه جانبه این بیمارستان از همه پزشکان و البته بیماران خیر اندیشی که در امر کمک رسانی به آسیب دیدگان سیل اخیر کمک کردند سپاس گذاری کرد و ابراز امیدواری نمود که با وجود همه چالش ها و مشکلات جاری در عرصه پزشکی این کمک ها کماکان ادامه پیدا کند.

او در ادامه افزود: بیمارستان پارس البته به عنوان اولین بیمارستان بخش خصوصی در کشور بیش از نیم قرن است که در عرصه درمان و پزشکی کشور گام های شایسته ای برمیدارد و در این عرصه گاه هم قدم با کشورهای اروپایی در مسیر توسعه گام برداشته است. همین موضوع شاید دلیل محکمی بر آن است که توانمندان و نخبگان پزشکی نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورهای توسعه یافته تا جایی که همراه بیمارستان پارس هستند که گویی در یکی از اتاق های همین بیمارستان مشغول خدمت رسانی شده اند.

هزینه های سرسام آور

معظمی در بخش دیگری از سخنرانی خود انتقادهایی نسبت به توقع و خواست غیر معمول از بیمارستان های خصوصی مطرح کرد و افزود: در هیچ یک از کشورهای توسعه یافته اروپا امریکا قیمت گذاری خدمات درمانی در بخش خصوصی از سوی دولت انجام نمی شود.

این در حالیست که قیمت گذاری خدمات پزشکی به طور مستقیم از طرف دولت انجام می شود. حال آنکه انتظار می رود دولت خدمات درمانی را در بیمارستان های دولتی با قیمت تعریف شده خود ارائه دهد و در مقابل بیمار آزاد باشد تا خدمات را با قیمت آزاد انتخاب کند.

این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد تا هزینه های سرسام آور بیمارستان های خصوصی ساده تر مدیریت شود. در این میان اما می توان از مسائل مالی و هزینه ها گذر کرد اما نکته دردآور سیاه نمایی جامعه پزشکی در شرایطی است که همه تلاش خود را بر آن داشته اند تا بیشترین خدمات ممکن را به جامعه ارائه دهند.

ارسال کمکها ادامه دارد

در ادامه این نشست معصومه ابتکار از تلاش  های مدیران بیمارستان پارس سپاس گذاری و تاکید کرد کمک به آسیب دیدگان جامعه از نکات مهمی است که همواره قابل ستایش است.

ابتکار در ادامه افزود: با توجه به همه گام هایی که در راستای بهبود مشکلات جامعه و مورد خاص کمک به سیل زدگان از سوی بیمارستان پارس انجام شده بهتر آن است که نام شفاخانه را برای این بیمارستان انتخاب کنیم. شفاخانه به راستی نامی زیبنده است برای خانواده پارس که مسئولیت اجتماعی خود را مورد توجه قرار داده و هرگز از آن ساده گذر نکرده است. به راستی خداوند نگاهی ویژه خواهد داشت بر انسان هایی شریف که همه تلاش خود را برای کمک به آسیب دیدگان جامعه به کار میبندند.

تا کنون محموله های قابل توجهی به مراکز سیل زده شمال کشور از سوی بیمارستان پارس ارسال شده است و تازه ترین محموله بسته های کمک به مناطق سیل زده نیز بیستم خرداد به جنوب کشور ارسال خواهد شد. کمک هایی که همه تلاش بر آن است تا به دست نیازمندان واقعی رسیده و گره از زندگی افرادی باز کند که دچار درد و بحرانی جدی شده اند.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 25405
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا