شاخص بورس نیاز به استراحت دارد

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: «محمد علی زاده آرانی» امروز دوشنبه  گفت: چندی پیش شاخص بورس تحت تاثیر برخی از مسایل سیاسی قرار گرفت و به سمت روند منفی حرکت کرد، اما از هفته گذشته سرمایه‌گذاران به دنبال فروکش کردن تنش‌های سیاسی نسبت به افزایش ورود نقدینگی در بازار سرمایه و خرید سهام اقدام کردند.


وی ادامه داد: با توجه به رشد چشمگیر شاخص بورس در بازار هفته گذشته و رشد قیمت سهم‌های خریداری شده، سهام‌داران در این برهه از زمان تصمیم به شناسایی و ذخیره سود گرفتند.

علی‌زاده آرانی ادامه داد: همه کارشناسان فعال در بازار نسبت به ادامه رشد شاخص بورس در بازار اتفاق نظر دارند و شاخص ۴۵۰ هزار واحد را به عنوان هدف و محدوده بعدی شاخص بورس در نظر گرفتند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در بازار سرمایه شاهد برخی از سهم‌های بزرگی هستیم که رشد این سهام به اندازه شرکت‌های کوچک نبوده است، افزود: اکنون شاخص همه سهام با یکدیگر مقایسه می شوند تا میزان رشد شرکت‌ها در یک برهه از زمان مشخص شود.

وی ادامه داد: اگر رشد دو شرکت با یکدیگر مغایرت داشته باشد برای جبران این رشد اقدام به سرمایه‌گذاری یا خرید آن سهمی که رشد نکرده خواهند کرد.

به گفته علی زاده آرانی، روند کنونی معاملات بازار معقول است و حداقل تا پایان سال با برآیند مثبت همراه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل بحث تجدید ارزیابی دارایی‌ها و ابلاغ مصوبه آن توسط هیات وزیران، بازار همچنان با اطمینان خوبی نسبت به شرکت‌هایی که استحقاق تجدید دارند پیش می‌رود و اینگونه سهام در کانون توجه خواهند بود.

علی زاده آرانی خاطرنشان کرد: وقتی این شرکت‌ها در کانون توجه قرار می‌گیرند دیگر شرکت‌هایی که جزو سرمایه‌گذاران این شرکت‌ها محسوب می‌شوند مورد توجه بوده و با رشد همراه خواهند شد.

وی به افت گروه پالایشی‌ها در معاملات بازار اشاره و بیان کرد: ابهامات موجود در ارایه گزارش و قیمت مواد اولیه‌ای که برای تولید خریداری می‌کنند باعث عقب ماندگی در رشد این گروه شده است.

علی زاده آرانی اظهار داشت: گزارشات دوره‌ای این صنعت دیرتر از دیگر شرکت‌ها منتشر می‌شود به همین دلیل از شفافیت لازم در معاملات برخوردار نیستند.

وی گفت: توصیه می‌شود تا سرمایه گذاران جانب احتیاط را در نظر بگیرند و نسبت به خرید سهم‌هایی که از تحلیل بنیادی برخوردارند اقدام کنند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 84135
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا