شاخص بورس به رشد هزار واحدی قناعت کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۷میلیارد و ۸۴۶میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵هزار و ۹۴۷میلیارد تومان در بیش از ۸۸۳هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد هزار و ۷۱۸واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۰۷هزار و ۷۵۸واحد قرار گرفت.


بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت و بانک تجارت شد و در مقابل شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد خوزستان و ملی صنایع مس ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی متعادلی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۴۳۰واحد، کل (هم‌وزن) ۹۹۴واحد، قیمت (هم‌وزن) ۶۲۸واحد، آزاد شناور ۴۸۱۵واحد و شاخص بازار دوم ۱۲۶۵۴ هزار واحد رشد و شاخص بازار اول ۱۶۹۷ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳میلیارد و ۳۵۵میلیون ورقه به‌ارزش ۵هزار و ۱۸۵میلیارد تومان در ۴۲۵هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۷واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰هزار و ۲۴۰واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی مارون و فرابورس ایران شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی زاگرس، صنعتی مینو و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 207863
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا