سید حمید حسینی: دخالت دولت در بخش کشاورزی و مسکن افزایش می‌یابد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  سید حمید حسینی، کارشناس اقتصادی،که با موضوع ” ایده‌های اقتصادی دولت رییسی وامدار کدام تفکر اقتصادی است ” برگزار شد؛ گفت: به غیر از آقای هاشمی که دیدگاه مشخصی در بخش سیاست و اقتصاد داشت و تلاش کرد که در بحث تعدیل و آزادسازی اقتصادی اقداماتی صورت دهد سایر روسای جمهور فاقد دیدگاه اقتصادی مشخصی بودند و حداکثر مطابق برنامه های ۴ تا ۵ ساله ای که تنظیم می‌شد تلاش می کردند تا اقداماتی صورت دهند.

وی در ادامه افزود: حداقل هر رئیس جمهور دیگری که روی کار می آمد می دانست با چه کسی می خواهد کار کند اما آقای رئیسی حتی نمی داند می خواهد با چه کسی کار کند و با تکیه بر نظرات . … می‌خواهد تیم خود را تشکیل دهد؛ یک روز آدم خوشبین می شود و صبح دیگر  می‌ بینیم در مجلس طرح صیانت از حقوق کاربران تصویب شده و نگرانی بیشتر می‌شود.

حسینی در ادامه افزود: وزیر کشاورزی آقای رئیسی که به احتمال زیاد آقای سادات نژاد هستند نیز امروز در مجلس تصویب کردند که ستاد تنظیم بازار کشاورزی ایجاد کنیم مانند کارگروه امنیت و اشخاصی در آن در خصوص بخش کشاورزی کشور اظهار نظر کنند؛ حداقل در دو بخش کشور حضور دولت حداقلی بود که آن مسکن و کشاورزی بود و ظاهرا این دو نیز مورد دخالت دولت قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه افزود: بنده گمان می کنم که باید صبر کنیم؛ آقای رئیسی هم این استعداد را دارد که یک تیم اقتصادی معقول طرفدار اقتصاد رقابتی تشکیل دهد و هم توان این را دارد که یک تیم سهم خواه و یا نهادگرای تشکیل دهد و در زمان کنونی قضاوت کردن خیلی سخت است.

حسینی در آخر گفت: در شب گذشته اخباری نظیر ماندگاری آقای شمخانی و عراقچی ما را امیدوار کرد و به نظر می رسد دولت به یک جمع بندی رسیده است که باید مسائل تعاملات بین المللی اش را بر طرف کند؛ گفتنی است که اگر این تنش های بین المللی حل نشود چالش های فراوان و عدم تعامل در منطقه کارآمدی ایده های اقتصادی را به حداقل خواهد رساند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 206022
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا