سوخت زیستی یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به محیط‌زیست

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: مصطفی قانعی افزود: ستاد توسعه زیست‌فناوری از ابتدای شکل‌گیری به دنبال بررسی راهکارهایی برای کاهش مخاطرات زیست‌محیطی به کمک فناوری‌های زیستی است، در همین راستا هم اقداماتی در حوزه توسعه تولید و استفاده از سوخت‌های زیستی در کشور انجام داده است.

وی درباره ضرورت توسعه استفاده از سوخت‌های زیستی در کشور گفت: یکی از بهترین روش‌های کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای توسعه مصرف سوخت‌های زیستی در کشور است.

قانعی ادامه داد: مفهوم گازهای گلخانه‌ای که چند سالی است به یکی از دغدغه‌های فعالان محیط زیست تبدیل شده در واقع به گازهایی گفته می‌شود که فضای گلخانه‌ها را در اطراف زمین ایجاد می‌کنند، در گلخانه‌ها نور خورشید وارد محیط می‌شود اما به دلیل جداره شیشه‌ای، بخشی از آن دوباره به درون گلخانه برمی‌گردد، به این ترتیب فضای داخل گلخانه از بیرون گرمتر می‌شود.

وی اظهار داشت: در جو زمین هم اتفاق مشابهی روی می‌دهد، وقتی اشعه‌های خورشید به سطح زمین می‌رسند، بخشی از آنها جذب می‌شود و سطح زمین را گرم می‌کند، زیرا سطح زمین بسیار سردتر از خورشید است، در نتیجه امواج را با طول موج بلندتری نسبت به خورشید منتشر می‌کند.

به گفته قانعی، توسعه استفاده از این سوخت‌های طبیعی به شکل‌گیری زیست‌بومی از همه فعالان این حوزه نیاز دارد، سقفی که بتواند بازیگران و نهادهای تصمیم‌گیر در این حوزه را یک جا جمع کند.

وی معتقد است که راه‌اندازی استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها در این زمینه یک ضرورت است و می‌تواند به توسعه این زیست‌بوم کمک کند.

 

اخبار برگزیدهدانش و فناوری
شناسه : 80160
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا