سلطانی‌فر:وزارت ورزش تمام مراحل قانونی واگذاری سرخابی‌ها را انجام داد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مسعود سلطانی‌فر درباره اقدامات انجام شده در واگذاری ۲ باشگاه سرخابی‌های پایتخت گفت: مراحل قانونی، اداری، حقوقی ومستند سازی خصوصی سازی ۲ باشگاه استقلال وپرسپولیس در وزارت ورزش وجوانان خاتمه یافته وتمام اسناد و مدارک و پرونده‌ها و گزارش‌های مورد نیاز طی سه ماه گذشته به سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس و اوراق بهادار تحویل داده شده است.


 وی افزود: براساس مصوبات هیات عالی واگذاری شرکت‌های دولتی که به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور وزیر دادگستری ونمایندگان دادستان کل کشور، نمایندگان اتاق بازرگانی وصنایع ومعادن و اتاق تعاون و نماینده منتخب مجلس تشکیل می‌شود نحوه واگذاری سهام سرخابی‌ها مشخص خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: قرار بود عرضه اولیه با ۱۵ درصد سهام صورت پذیرد، ولی متاسفانه بوروکراسی داخل دو سازمان فوق الذکر که مسئولیت اصلی و قانونی امر خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی را بعهده دارند مانع آغاز عملیات اجرایی خصوصی‌سازی ۲ باشگاه و عرضه سهام اولیه آنها به هواداران شده است.

سلطانی‌فر افزود: در نخستین ملاقاتی که با  رییس جمهوری جدید در ۴۰ روز قبل داشتم در مورد ضرورت خصوصی‌سازی ۲باشگاه و اقدامات انجام شده گزارش دادم  که آیت الله رییسی تاکید کرد  تا این اقدام در اسرع وقت انجام شود.

وی افزود: بعد از ملاقات با رییس جمهوری دیدگاه و دستور مشارالیه را شفاهی به وزیر اقتصاد و رییسان سازمان‌های خصوصی سازی و بورس و اوراق بهادار منعکس کردم، ولی متاسفانه هنوز اقدامی صورت نپذیرفته است.
 
وزیر ورزش می گوید: برای رشد و توسعه فوتبال کشور باید تمام باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ یک بصورت واقعی به بخش خصوصی واگذار و توسط سهامداران آنها اداره و در چهارچوب ضوابط فیفا مدیریت شوند. بهترین و عادلانه‌ترین شکل خصوصی‌سازی و واگذاری، تبدیل ماهیت حقوقی باشگاه استقلال و پرسپولیس به شرکت سهامی عام است که این اقدام توسط وزارت ورزش و جوانان انجام شده و نیز واگذاری سهام ریز آنها از طریق بازار پایه فرابورس به همه هواداران میلیونی خواهد بود.

وی اظهار داشت: نقشه راه سازمان خصوصی‌سازی براساس مصوبات هیئت عالی واگذاری، طی نمودن همین طریق است و امیدوارم که هرچه سریعتر این اقدام مهم آغاز شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمهخواندنیورزشی
شناسه : 209710
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا