سازمان ملی استاندارد هیچ‌گاه به پراید و نیسان نشان کیفیت نداد

به گزارش جهان صنعت نیوز: «علی سعادتی» امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن روز ملی کیفیت، افزود: ارزیابی‌های کیفی و اعطای ستاره‌های کیفی به خودروها، اکنون توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود، اما این ارزیابی‌ها در قالب ارزیابی‌های تعالی کیفی سازمان ملی استاندارد نیست.

وی با اشاره به مشکلات بین‌المللی و تحریم‌ها که مشکلاتی را برای خودروسازان داخلی به وجود آورده، اضافه کرد: امیدواریم تدوین نظام جامع کیفیت که در دستور کار است با مشارکت آحاد دستگاه‌ها و مردم به نتیجه برسد که در این صورت، وزارت صنعت در موضوع کیفیت خودرو متولی خواهد بود و سازمان ملی استاندارد وظیفه نظارت را بر عهده خواهد داشت.

وی در ادامه از تدوین سند راهبرد ملی کیفیت با مشارکت سازمان ملی استاندارد و دانشگاه صنعتی شریف در مدت سه سال خبر داد و گفت: این راهبرد ملی با مشارکت همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های عضو شورای عالی استاندارد تدوین خواهد شد.

سعادتی بیان‌داشت: در زیرمجموعه این سند مباحثی همچون جایزه ملی کیفیت، نرخ کیفیت و مشخص شدن مدل ارزیابی آن دیده شده که در موضوع نرخ کیفیت، برای هر محصول نرخ رشد کیفیت و جایگاه کیفی محصول در هر سال نسبت به سال پایه مشخص خواهد شد.

در راستای اجرای بند ۲۰ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد کشور مصوب ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی، سازمان ملی استاندارد ایران در چند مرحله فراخوان برای تعیین مجری فرآیندهای اجرایی جایزه ملی کیفیت ایران از بین سازمان، نهادها، انجمن یا تشکل‌های علمی، تخصصی و حرفه‌ای که در زمینه مدیریت کیفیت و براساس ارزیابی کیفی و احراز صلاحیت واجد شرایط بودند، سازمان مدیریت صنعتی ایران را به عنوان مجری جایزه ملی کیفیت ایران انتخاب کرد.

این جایزه یکی از معتبرترین جوایز ملی با پشتوانه قانونی است که در قالب یک نظام‌نامه با مدل و روش‌شناسی ویژه به‌منظور ارزیابی کیفیت محصولات و خدمات اجرا می‌شود.

بر این اساس مقرر شد مراسم تجلیل از برگزیدگان جایزه ملی کیفیت در سطوح اهتمام، اشتهار و تندیس همزمان با ایام دهه فجر برگزار و از برندگان جایزه، قدردانی شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 227699
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا