زمان انتخابات نظام مهندسی استان تهران اعلام شد

به گزارش جهان صنعت نیوز: هیات اجرایی انتخابات با صدور اطلاعیه ای زمان نهایی برگزاری انتخابات نهمین دوره هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰ از ساعت ۸ لغایت ۱۶ اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «در راستای برگزاری نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و در اجرای بند (ث) از ماده ۶۴ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، بدین وسیله اعلام می‌گردد زمان برگزاری انتخابات روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۷ از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ عصر می‌باشد. در همین خصوص به اطلاع کلیه اعضای محترم سازمان استان می‌رساند برابر ابلاغیه‌های وزارت راه و شهرسازی، انتخابات مذکور به صورت الکترونیکی (اینترنتی) برگزار خواهد شد.»

با برگزاری انتخابات نهمین دوره هیات مدیره ساختمان استانهای سمنان و آذربایجان شرقی، پرونده این دو استان نیز بسته شد و حالا بجز تهران، انتخابات در تمامی استانها برگزار شده است. انتخابات تهران نیز ۲۷ مهرماه برگزار خواهد شد که علت تاخیر، بررسی صلاحیتها، تنوع موضوعات و فراوانی نفرات بوده است.

در همین راستا محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـگفت: شاخصه ویژه انتخابات ۱۴۰۰ نظام مهندسی، برگزاری تمام الکترونیک و استقبال بی نظیر جامعه مهندسی بود. برآوردها مشارکت در استانها بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ درصد نسبت به دوره افزایش داشته که بسیار قابل توجه است و من فکر نمی‌کنم در هیچ انتخاباتی چنین رشد مشارکتی را تجربه کرده باشیم.

وی با بیان اینکه کاندیداها می‌توانند اعتراض خود را به نتایج انتخابات اعلام کنند گفت: با وجود سنگ‌اندازی‌هایی که برخی بخشهای ذی‌مدخل در انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان در سال جاری داشتند نتایج و میزان مشارکت نشان می‌دهد که عملکرد و اجرای انتخابات، درست بوده است.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که سنگ‌اندازی در جریان انتخابات نظام مهندسی از طرف چه کسانی انجام می‌شد گفت: پیام من در همین جمله نهفته است. وزارتخانه خیلی در فشار بود ولی تصمیمی که گرفته شد با جلسات کارشناسی و برآوردهای مختلف بود که تا کنون در ۳۰ استان انتخابات با سطح مشارکت بالا با موفقیت جلو رفته و به نظرم می‌تواند الگویی برای سایر دستگاههایی که انتخابات برگزار می‌کنند باشد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 221530
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا