زالی: موج خیز پنجم کرونا در حال استمرار است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  علیرضا زالی روز چهارشنیه در حاشیه افتتاح فاز اول بیمارستان الغدیر بومهن گفت : در حدود ۲ هزار و ۶۰۰ بیمار در بخش مراقبت ویژه بستری هستند و در طی ۲۴ ساعت گذشته میزبان یک هزار و ۷۰۰ بیمار کرونایی بودیم و در حدود یک هزار و ۴۰۰ بیمار ترخیص شدند.


وی افزود: برای کاهش بار بیمارستانی به طور متوسط در حدود یک هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی را در بخش بستری موقت درمان می کنیم.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران، با اشاره به ۱۹ هزار مورد مراجعه سرپایی در بخش بستری در استان تهران، اظهار داشت:  این آمار قابل ملاحظه است و ما تلاش می کنیم با تدارک تخت مکفی، افزایش ظرفیت ناوگان بیمارستانی، فعال سازی کمیته های ترخیص، افرایش شیفت ها و افزایش تیم های نظارتی بتوانیم شرایط مناسبی فراهم کنیم.

زالی تاکید کرد: تا زمانی که شیوه نامه های بهداشتی به صورت قطعی رعایت نشود و ما شاهد تقلیل ورودی های بیمارستان ها نباشیم هر قدر هم تدارک ببینیم در یک نقطه به کفایت نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹ بیمارستان ما از نظر تعداد بیماران، سخت ترین شرایط را تحمل می کنند، اظهار داشت: بیمارستانهای ما به دلیل تعداد بالای بیماران تحت فشار زیادی هستند و برخی از آنها بیش از ۵۰۰ بیمار کرونایی را پذیرا شده اند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران، گفت: به دلیل افزایش تعداد بیماران کرونایی از یک هزار و ۵۰۰ تخت متعلق به اورژانس نیز استفاده کردیم ، کادر درمان خسته و فرسوده شدند و از نظر مالی و نقدینگی با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

تعطیلی زیر ۲ هفته اثربخشی ندارد

 زالی گفت: تعطیلات اثر بخشی لازم را نداشت و از کفایت لازم برخودار نبود، تعطیلی باید کامل باشد زیر دو هفته اثر بخشی لازم را ندارد و باید تمامی شرایط محدودیت اعمال شود تا اثر بخشی لازم را داشته باشد.

وی افزود:  اگر تعطیلی موثر بود باید اولین اثر را در کاهش مراجعان سرپایی مشاهده می کردیم که محقق نشد و کماکان موج توفنده خیز پنجم در حال استمراراست.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران، با بیان راهکارهای برون رفت از مشکل شیوع ویروس کرونا، توضیح داد: تسریع در واکسیناسیون و بیمار یابی، رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه در شرایط فعلی که الگوی مراجعان ما خانواده هستند، تقلیل تجمعات خانوادگی،  عدم حضور افراد پر خطر و مسن در تجمعات خانوادگی، کاهش تردد در نقاط شلوغ شهر، کاهش سفرهای غیر ضروری درون و برون استانی می تواند کمک کند و اگر محق نشود ورودی ما تغییر محسوسی نخواهد داشت.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 205863
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا