روسیه یکی از بازارهای صادراتی هدفگذاری شده استان سمنان

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مهدی سلامتی روز پنجشنبه در جلسه بررسی اقدامات استانی در خصوص تفاهمنامه همکاری‌های استانی، منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در سالن کوثر استانداری سمنان افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری این استان در قالب بسته‌ای جامع، مدون و شاخص معرفی می‌شود.


وی بیان کرد: ۲۹ بند برای این تفاهمنامه در سومین نشست مشترک کارگروه همکاری‌های استانی و منطقه ای در حوزه بازرگانی تعیین شد و بندهایی که در استان قابلیت اجرا دارد، با برش استانی بررسی و موارد و موضوعات مرتبط در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان ادامه داد: لیست بانک‌های دارای شعبه در روسیه، با مشخصات آدرس و تعاملات داخلی با واحدهای صادراتی به منظور تحقق توسعه بازارهای تجاری بین استان و این کشور جمع آوری و تهیه شود.

وی با بیان اینکه شناسنامه آخرین وضعیت توانمندی ها و اقتصاد سمنان به روزآوری شد، ابرازداشت: این شناسنامه در قالب فایلی به زبانی انگلیسی به منظور تکمیل بسته کامل فرصت‌ها و ظرفیت‌های این استان، آماده می‌شود.

به گفته وی، لیست محصولات کشاورزی استان سمنان که دارای قابلیت صادرات به کشور روسیه است، برای توسعه بازارهای صادراتی و نیز شرکت‌های دارای توان صدور خدمات فنی و مهندسی، تهیه و تدوین می‌شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان یادآور شد: با توجه به وضعیت آب و هوایی این فصل از سال در روسیه، می‌توان از این مساله نیز برای افزایش ظرفیت گردشگری بین استان و این کشور در این تفاهمنامه استفاده کرد.

وی تصریح کرد که نیاز است تا از اینگونه تفاهمنامه‌ها و قراردادها به منظور توسعه ظرفیت صادرات استان و کشورهای منطقه‌ بهره مطلوب برد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: شرکت‌های تولیدی و صنعتی استان که با کشور روسیه مراودات تجاری داشته و امروز این مراودات به هر دلیلی لغو شده به منظور بررسی آسیب‌ها و موانع و مرتفع‌سازی شناسایی و صادرات دوباره برقرار شود.

 

اقتصاد کلان
شناسه : 120603
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا