رشد ۴ درصدی تولید تایر تا پایان تیر ماه

به گزارش جهان صنعت نیوز:   بر اساس آمار عملکرد تایرسازان بزرگ کشور از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، در مجموع ۸۷ هزار و ۷۲۴ تن تایر خودرو تولید شده است که این وزن از تایرها معادل هشت میلیون و ۵۳ هزار و ۶۲۵ حلقه تایر است. بررسی آمار نشان می‌دهد که تولید تایر در مدت مذکور امسال نسبت به ۸۴ هزار و ۲۱۵ تن تولید شده معادل هفت میلیون و ۸۹۲ هزار و ۵۵۲ حلقه تولید شده در مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی چهار درصد و از منظر تعداد حلقه‌ها با دو درصد افزایش تولید روبرو شده است.

طبق آمار در چهار ماه نخست سال جاری، بیشترین رشد تولید، مختص تولید تایر دوچرخه و موتور است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد به لحاظ لحاظ وزنی افزایش تولید داشته‌ است. همچنین بیشترین سهم از میزان کل تولید تایرها در چهارماهه امسال متعلق به تایر سواری‌هاست.

از ۸۷ هزار و۷۲۴ تن تایر تولیدی برای انواع خودروها در چهارماهه ابتدایی سال جاری، ۵۰ هزار و ۱۸۷ تن با رشد یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل شش میلیون و ٩۶٣ هزار و ٧٣٧ حلقه متعلق به تایرهای سواری است. تعداد حلقه تولیدی امسال تقریبا برابر میزان تولید (از منظر تعداد حلقه)  در سال گذشته است.

از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان تیرماه، ۵۸۹۴ تن تایر دوچرخه وموتور در کشور تولید شده است که رشد ۲۷ درصدی درصدی را نسبت به چهار ماهه اول سال گذشته، ثبت کرده‌اند.  

در مدت مذکور سال جاری همچنین با رشد ۲۵ درصدی، ۹۲۱۶ تن انواع تایر وانتی و با رشد ۱۲ درصدی، ۱۸ هزار و ۸۸۸ تن تایر باری و اتوبوسی در داخل کشور تولید شده است.

تولید تایرهای کشاورزی سنگین نیز با رشد شش درصدی ۶۵۰۱ تن نسبت به چهار ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ در مدت مشابه سال جاری توسط تایرسازان داخلی تولید شده است؛  در مقابل اما در بخش تایرهای کشاورزی سبک ۱۲۹۵ تن تایر تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش تولید داشته است.

همچنین از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۱۶۳۸ تن انواع تایر راه‌سازی و صنعتی تولید شده که تولید این نوع تایر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت ۲۲ درصدی داشته است.

در نهایت نیز طبق آمار در مدت چهارماهه سال امسال با رشد ۹ درصدی  ۳۳۱۷ تن انواع تیوب تولید شده‌ است. ضمن اینکه از مجموع تولیدات سال جاری ۲۰۰۴ تن هم‌ متعلق به فلپ، تسمه نقاله، شیلنگ و غیره است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 209864
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا