رشد بیش از ۱۴ هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش جهان صنعت نیوز:جلسه روز گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی با مدیران هلدینگ‌ها، سهامداران حقوقی و نیز صحبت‌های مطرح شده در این جلسه از سوی وزیر درخصوص قیمت‌گذاری دستوری، فروش اوراق دولتی و اشتباه انجام شده در تغییرات مکرر قیمت خوراک، نرخ تسعیر ارز بانک‌ها، قواعد پالایشی‌ها و فراخوان عموم به سهامداران، سبب واکنش مثبت نسبت به معاملات این بازار در میان سهامداران شد که این اتفاق به دنبال خود زمینه بازگرداندن شاخص بورس به مدار صعودی را فراهم کرد.

سهامداران در پایان معاملات روز گذشته ایجاد چنین روندی را در بازار موقتی می‌دانستند و معتقد بودند بازار تحت تاثیر صحبت‌های مطرح شده و جلسه وزیر اقتصاد برای امروز وارد مدار صعودی شده است و دوباره شاهد بازگشت شاخص بورس به مدار نزولی خواهیم بود. این در حالی است که امروز هم بازار تحت تاثیر تصمیمات روز گذشته مسیر صعودی خود را حفظ کرد و با رشد بیش از ۱۴ هزار واحد به معاملات خود پایان داد.

در معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۳۲۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۵۶۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با سه‌هزار و ۵۲۳ واحد افزایش به ۳۶۶ هزار و ۶۲۷ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲هزار و ۲۲۰ واحد رشد به ۲۳۱ هزار و ۵۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۱۵ هزار و ۴۴۴ واحد و شاخص بازار دوم ۱۴ هزار و ۷۵۱ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک‌هزار و ۹۷۹ واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) با یک‌هزار و ۲۵۱ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۸۴۰ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۸۰۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۷۰۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۶۲۷ واحد و ایران‌خودرو (خودرو) با ۵۲۸ واحد، تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل گروه دارویی برکت (برکت) با ۱۲۱ واحد، آسان پرداخت پرشین (آپ) با ۶۵ واحد، آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با ۶۱ واحد، آلومینیوم ایران (فایرا) با ۵۵ واحد، بیمه پارسیان (پارسان) با ۵۱ واحد، گروه صنعتی ملی (وملی) با ۴۸ واحد و فروشگاه های زنجیره‌ای افق کوروش (افق) با ۴۸ واحد، با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد گروه دارویی برکت (برکت)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، معدنی دماوند (کدما) و آریان کیمیاتک (کیمیاتک) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک ‌میلیارد و ۹۳ هزار برگه سهم به ارزش ۲‌هزار و ۶۴۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۱۴۱ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۵۴۲ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار ۲ میلیارد و ۴۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۸ هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد پلیمر آریا ساسول (آریا)، فرابورس ایران (فرابورس)، صنعتی مینو (غصینو)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، ‌سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا) و پتروشیمی جم (شجم) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، بیمه کوثر (کوثر)، بیمه تجارت نو (بنو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، ریل‌پرداز نوآفرین (حآفرین)، داروسازی سبحان انکولوژی (دسانکو) و داروسازی کاسپین تامین (کاسپین) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 226095
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا