رشد بازارهای سهام با کاهش محدودیت‌های قرنطینه

به گزارش جهان صنعت نیوز:  بر اساس گزارش رویترز، بورس‌های اروپایی نیز رشد کردند و شاخص آتی اف‌تی‌اس‌ای، ۱.۳۱ درصد بالا رفت و شاخص یورواستاکس نیز ۱.۵ درصد رشد کرد. در حالی‌که این شاخص‌ها در روز دوشنبه، افت شدیدی داشتند. 


شاخص اصلی بورس استرالیا نیز امروز ۱.۴۲ درصد رشد کرد و شاخص‌ هنگ‌سنگ‌ هنگ‌کنگ نیز ۰.۸۴ درصد بالا رفت.

البته به اعتقاد تحلیل‌گران به این رشد نمی‌توان دل‌بست و به عنوان نشانه‌ای از بهبود وضعیت بازارها در نظر گرفت. «مایکل مک‌کارتی»، استراتژیست بازارها می‌گوید:«در حالیکه رشد شاخص‌ها خوب و مثبت هستند، بخش عمده‌ای از منطقه آسیا در تعطیلی است.همچنین ارزش معاملات استرالیا ۱۰ درصد افت کرده است و این معنای خوبی برای قانع‌کردن تاجران نخواهد داشت.» 

رشد بازارهای آسیایی بعد از رشد وال‌استریت اتفاق افتاد. شاخص S&P ۵۰۰ حدود ۰.۴۵ درصد رشد کرد که مدیون سهام شرکت‌های تکنولوژی مایکروسافت، آمازون و اپل بود. 

این رشد به دلیل خوش‌بینی‌ها از بازگشایی کسب‌وکارها در کالیفرنیا و نیویورک اتفاق افتاد. چند کشور دیگر نیز مانند اسپانیا، ایتالیا، نیجریه و مالزی نیز قرنطینه را کاهش داده‌اند. 

در بازارهای امروز، قیمت نفت برنت نیز ۴ درصد رشد کرد و به ۲۸.۳۰ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت آمریکا نیز ۶.۰۳ درصد رشد کرد و به ۲۱.۶۰ دلار در هر بشکه رسید؛ چرا که برداشتن محدودیت‌های قرنطینه‌ای برای ویروس کرونا و کاهش عرضه روی قیمت نفت اثر گذاشته است. 

در دیگر بازارهای جهانی نیز شاخص دلار ۰.۱ درصد افت کرد، قیمت طلا نیز ۰.۰۸ درصد از ارزش خود را از دست داد و به ۱۷۰۰ دلار در هر اونس رسید.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 104692
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا