ربیعی: اظهارات کلی و شعاری مشکلی از بودجه و مردم حل نمی‌کند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری خود که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: این واقعیت تغییر نخواهد کرد که سیاست فشار حداکثری به مردم ایران به رسوایی بزرگ در تاریخ تبدیل شد، نه تنها برای آن‌هایی که متوهمانه درد و رنج بی سابقه‌ای را به مردم معصوم و بی‌گناه ما تحمیل کردند بلکه برای آنانی که در رسانه های فارسی و غیرفارسی در خارج از کشور که بی‌شرمانه با دمیدن به این توحش مدرن در تحمیل این درد و رنج سهیم شدند.


وی با بیان اینکه مردم عاملان و همدستان این جنایت سازمان دهی شده اقتصادی را نه فراموش کردند و نه می‌بخشند، افزود: متاسفیم کسانی در داخل به نام انتقاد از دولت و با چشم بستن به رفتارهای مجرمانه آمریکا و پیامدهای ویرانگر آن در زندگی مردم دولت را در خط مقدم این مبارزه بی امان تخریب کردند که با حداقل انصاف می‌توانستند ببینند که این دولت در سال‌های قبل از آوار کردن تحریم‌ها بر سر مردم ما یکی از درخشان ترین دوره‌های رشد اقتصادی را مدیریت کرد، بلکه در همین دوره هم که بسیاری انتظار تورم را در سال جاری داشتند مانع از تحقق آن شد.

سخنگوی دولت اضافه کرد:این مدیریت اقتصادی درست در زمانی اتفاق افتاد که بحران غیر منتظره کرونا بار مضاعفی را به دولت تحمیل کرده بود، مردم می‌توانند منصفانه قضاوت کنند و سره را از ناسره جدا کنند.

ربیعی با بیان اینکه ما در موضوع کرونا با بیم و امید رو به رو هستیم، اضافه کرد: تلاش‌های صورت گرفته در هفتههای قبل شرایطی را فراهم کرده که امروز ایران معکوس جهان حرکت می‌کند و ابتلا و مرگ و میر هر دو کاهشی است و از ده هزار و ۲۰۰ مرگ هموطنانمان جلوگیری شد اما از یک سو گونه‌های جهش یافته از کرونا در انگلیس، برزیل و آفریقا افزایش یافته و از سویی دیگر با انجام سفرهای غیرضرور و عدم رعایت پروتکل ها رو به رو هستیم.

وی افزود: ما در صورت عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی با موج جدیدی رو به رو خواهیم بود امروز وضع بیماری در بسیاری از کشورهای دنیا از آمریکا گرفته تا بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار خطرناک شده است. زنگ خطر برای ما نیز محسوب می شود البته همه دستگاه هایی که ذیل ستاد ملی کرونا همکاری برای محدود کردن کنترل و مهار ویروس کرونا داشتند کماکان به اقدامات خود با انعطاف و اقدامات اخیر ادامه می دهد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری تصریح کرد: نیروی انتظامی اقدامات موثری را انجام داده و در نتیجه کنترل های کرونایی ۳۳ درصد کل تصادفات و ۲۹ درصد جانباختگان کاهش یافته است ما تعطیلات بهمن ماه و نوروز را پیش رو داریم در میان کادر بهداشت و درمان ما افزایش یافته است که این تعطیلات موجب سفرهای هجومی به برخی از استان ها که امروز در معرض قرمز شدن هستند آغاز خواهد شد.

ربیعی ادامه داد: ما باید با اهتمام همگانی و خستگی ناپذیر این مسیر را به پیش ببریم هر گونه خستگی و عدم مراعات عزیزان بیشتری را از ما خواهد گرفت.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به ارائه لایحه بودجه اظهار کرد: دولت لایحه را با توجه به نیاز به افزایش سطح تولید و اشتغال جدید با نگاهی به تلاش برای عقب راندن تحریم و کسب حقوق از دست رفته ملت ایران و ضرورت حضور اقتصاد ایران در بازارهای جهانی لایحه بودجه را تدوین کرد.

ربیعی اضافه کرد: مشخصه واضح بودجه نویسی برای ۱۴۰۰ که بر اساس مقابله با تحریم و شکستن زنجیره‌ای محاصره اقتصادی ایران و استفاده از فرصت‌های جهانی است، این بودجه را در میان بودجه‌های سال‌های اخیر مقداری متفاوت کرده است.

وی یادآورشد: سیاست‌های انبساطی متخذه در بودجه در بخش‌هایی که باید رشد و توسعه داشته باشیم و سیاست‌های انقباضی در مورد هزینه‌ها از جمله خصوصیات بودجه تقدیمی بود.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: نخستین اقدام دولت ارائه به موقع لایحه به مجلس شورای اسلامی بود. لایحه بودجه با همه تبصره‌ها و ردیف‌ها در معرض افکار عمومی قرار گرفت و به صورت شفاف به همگان امکان مطالعه و اظهار نظر را داد.

وی با بیان اینکه اظهارات کلی، مبهم، سلبی و شعاری مشکلی از بودجه و مردم را حل نخواهد کرد، گفت: بودجه از اختیارات دولت و رئیس‌جمهور است و همانطور که از سوی برخی مقامات شورای محترم نگهبان نیز چند روز پیش اعلام شد شاکله بودجه نباید تغییر داده شود و اختیار لایحه بودجه بر عهده دولت است.

سخنگوی دولت گفت: امیدوار هستیم با تعامل‌هایی که بنا شد میان دولت و مجلس صورت بگیرد، بودجه‌ای با تفاهم و هماهنگی در اجرا و داشتن زمینه‌های اجرایی بتوانیم در نهایت از مجلس دریافت کنیم. در غیر این صورت ممکن است ندیدن زمینه‌های اجرایی مثل مالیات‌های پیش بینی شده یا برخی از موارد که آثار زیادی بر سایر بخش‌ها بخصوص بورس خواهد داشت همانطور که ‌آثار روانی چند مصوبه آثار متوجه بورس شد و ممکن است عدم هماهنگی ما را دچار مشکلاتی کند.

ربیعی با اشاره به دستاوردهای دولت در صنعت پالایش و نفت و گاز که در هفته‌های گذشته رونمایی شد، اظهار کرد: توسعه گازرسانی در کشور، افزایش تولید گاز طبیعی در پارس جنوبی تکیه بر توان داخل در دستور کار دولت قرار داشت. اکنون شاهد روند رو به رشدی در این حوزه‌ها هستیم به طوری که هم اکنون ۹۸ درصد جمعیت خانوار شهری و ۸۲ درصد خانوار روستایی از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: ۲۴ استان کشور استان سبز گازرسانی محسوب می‌شوند که این تعداد تا پایان امسال به ۲۸ استان خواهد رسید و ۹۵ درصد جمعیت کشور از گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

وی افزود: همچنین تعداد شهرهای گازرسانی شده در سال ۹۲ ۱۰۵۱ و یک شهر بود که این تعداد تا پایان امسال به ۱۲۱۲ شهر خواهد رسید. همچنین تعداد روستاهای گازرسانی شده از سال ۹۲ تاکنون افزایش دو برابری داشته و از ۱۴ هزار روستا امروز به ۳۲ هزار و ۲۱۹ روستا رسیده‌ایم که این تعداد تا پایان دولت دوازدهم به ۳۵ هزار روستا خواهد رسید.

ادامه دارد

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 166395
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا