رئیس کل گمرک ایران از بسته‌بودن مرزها با ترکیه گلایه کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز:   «مهدی میر اشرفی» در گفت‌وگو با همتای ترکیه‌ای خود گفت: سازمان جهانی تجارت تاکید کرده که در هیچ شرایطی مرزهای تجاری بین کشورها بسته نشود اما کرونا باعث شده بزرگترین گمرک مرزی دو کشور یعنی گمرک بازرگان مسدود شود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با تلاش دو طرفه بتوانیم مرز را باز و همکاری‌های گمرکی و مبادلات تجاری را در مرز گوربلاغ – بازرگان از سر بگیریم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بزرگترین مرز تجاری دو کشور بازگشایی شود.

رییس گمرک برای ۲۴ ساعته کردن مرز گمرک رازی اعلام آمادگی کرد و گفت: در شرایط کنونی مشکلات زیادی برای کامیون‌ها در مرزها وجود دارد که باید پیگیری و رفع شود؛ البته تعریف مرز جایگزین برای زمانی که بازرگان بسته است ، تدبیر خوبی بود تا بتوانیم از گمرک رازی و بازارچه ساری سو مبادلات تجاری را انجام و ادامه دهیم.

مرز بازرگان از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در ایران برای تردد مسافری یا کامیونی بسته شد. سخت‌گیری ترکیه تا جایی است که  نه تنها برای ترانزیت، صادرات و واردات کالا به ایران اجازه تردد به کامیون‌های ایرانی و سایر کشورها را نمی‌دهد بلکه از روز جمعه ۲۲ فروردین ماه کامیون‌های ترکی که از مسیر ایران قصد بازگشت به ترکیه را دارند را هم نمی‌پذیرد.

در حال حاضر تجارت خارجی کشور با ترکیه از طریق مرز ریلی  در گمرک رازی برقرار است. 

 

اقتصاد کلان
شناسه : 104721
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا